Finished Part One - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Finished Part One - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Finished Part One

Door: Magie uut Drenthe

Blijf op de hoogte en volg Janine

09 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Goedemorgen luitjes van het goede leven!

Het is alweer enige tijd geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van mijn (werk)avonturen in het mooie Nieuw Zeeland. En aangezien er wel degelijk enige verandering is opgetreden leek het mij verstandig om maar weer eens wat van mij te laten horen. Het gaat hartstikke goed met mij want... Ik heb vakaaaaantie! En aanstaande vrijdag, jaaaa, aanstaande vrijdag om 7 uur in de ochtend komt mijn lieve vriendje aan in Auckland!

Zoals de titel al luidt heb ik part one van mijn adventure in New Zealand afgerond! Gisteren had ik mijn laatste werkdag bij Lisa en Bert! En op dit moment ben ik weer terug bij Pieter en Sabina om daar mijn reis (MET HENRY) voor te gaan bereiden en op zoek te gaan naar werk op het Zuidereiland (Dairy-Farm eigenaren op het Zuidereiland meld u aub!!).

Goed: wat heb ik de afgelopen weken allemaal beleefd!?
Nou, ik ben voornamelijk veel aan het werk geweest, voor de verandering. Met werk bedoel ik; koeien melken, maaien, koeien halen, stronten, fencen (afrastering maken) en uhhh dat was het wel denk ik ;)

Vrijdag 22 november hebben wij ingekuild, Bert had gemaaid en ik had het gras geschud. De loonwerker kwam 's ochtends harken en daarna met de hakselaar en trekkers het gras naar de bult brengen. 's Avonds plastic erover en banden erop (geen zand). En 's avonds, in het donker, richting Whangamata naar Fam van Leeuwen!

Het weekend van 23 november ben ik samen met Laura van Leeuwen (dochter van Pieter en Sabina) naar Auckland geweest! Anna, de schoonzus van Laura was jarig en de hele familie van Leeuwen was daar aanwezig! Leuk om iedereen te ontmoeten :)! 's Avonds op stap, een Kriek biertje gedronken in een Belgische pub en naar een Nieuw Zeelands bandje geluisterd in een kroeg! Gezellige avond maar wat was ik moe! Poehhh, moest aardig mijn best doen om mijn ogen op te houden, hihi. De volgende dag de stad verkend met Tineke, Marten en Laura. De harbour (haven) gezien, erg mooi en groot! Oja, en met de ferry naar het centrum van de stad geweest. Heerlijk fish and chips gegeten in de fishmarket! Het zonnetje scheen weer goed, aan het einde van de dag was ik dan ook echt wel moe en verlangde ik naar mijn bedje! Maar eerst nog de tocht terug naar Tames! (ik heb trouwens zelf naar Auckland gereden, eerst naar whangamata en toen helemaal naar Auckland, 2 uur rijden, in mijn mooie auto). Een weekend waarin ik dus niet echt kon uitrusten, maar wel onwijs heb genoten!

Vervolgens de hele week hard gewerkt! Poep rijden op de gemaaide stukken, hardlopen, skypen met de familie thuis en een poging gedaan om wat slaap in te halen (wat best lastig is, als de wekker om half 6 weer gaat).. Het weekend, op zaterdag gemolken en op zondag naar de kerk geweest en lekker chillen op mijn fijne bedje (beetje lezen en dan in slaap vallen).

De laatste week wederom hard gewerkt, haha. Heeel veeel paddocken gemaaid, voor de koeien uit. Zodat ze in een gemaaid paddock gaan en het land mooi kaal wordt en veel gras eten. Op vrijdag had ik pech en maaide ik de waterleiding stuk.. oepsieee. Bert had niet gezegd dat er een in het weiland lag en hij lag verder in het weiland dan normaal gesproken. Dus die weer even gefixt met Bert. Het weekend moest Owen (zoon) roeien en daar gingen Bert en Lisa zaterdag en zondag overdag naar toe. Ik moest dus melken met de buurvrouw.. Ik was ondertussen al aardig aan extra slaap en vakantie toe dus het zou een zwaar weekendje worden.. En natuuurlijk gaat dan alles mis... Vrijdagavond ging het pompje stuk (die het water uit de shed naar boven pompt) dus we stonden met onze voeten in het (stront) water en na het melken moesten wij met de emmers de put leegmaken. Zaterdagavond waren de koeien 'van het padje', erg druk door alle vliegen, het was een waar poep en plas festijn.. Reuze leuk... 's Avonds nog wel even gezellig met mijn lieve vriendinnetje Kim geskyped :). Dat geeft mij wel weer een beetje energie! Zondag ochtend, een waterlek en geen water in de melkstal.. Dus al het poep onder het melken konden we niet wegspuiten... grrrr En als klap op de vuurpijl.. 's Middags bij het melken lag er een koe plat op de feedpad.. Met geen mogelijkheid in de benen te krijgen, dus met de voerwagen er omheen en de tweede herd maar gewoon laten komen. 's Avonds heeft Bert haar met de trekker in de benen getrokken.. En toen was ik heeeel erg moe en kreeg ik te horen dat ik VAKANTIE had! Yeah Dus heeeerlijk uitgeslapen en de volgende dag (vandaag) mijn koffertje in gepakt, kamer schoongemaakt, laatste loon gekregen, afscheid genomen en richting Whangamata gereden!

Goed het is nu lang genoeg geweest! Dikke kus en ik zal nog eens op zoek gaan naar wat leuke foto's ;)

Nientje

  • 09 December 2013 - 07:25

    Johan En Clara:

    Janine het was weer een mooie belevenis van jou telezen.
    We wensen je nu samen met Henry een leuke tijd toe samen.
    Hij is bijna onderweg geloof ik.
    Geniet nu samen verder en we wensen je veel geluk toe de verdere tijd.

    Liefs en de groeten van ons allemaal.

  • 09 December 2013 - 07:39

    Rik & Gerie :

    Hee lieve nien,
    Ook sl ben je in een ander land, volgens mij verandert er niks aan dat harde werken van jou! Wat ben je toch ook een bikkel.. :) nou, zoals je weet is ons ticket naar jou geboekt, dus kun je ons straks alles laten zien..

    Wij zijn super trots op je!

    Heeeeeeeeeeel veel plezier straks met Henry!

    Xxxxxxxxxxxx uit Australië

  • 09 December 2013 - 10:13

    Gea:

    Hoi Janine,

    Dat waren een paar heftige laatste dagen bij jou.
    En nu heerlijk een welverdiende vakantie met je lieve maatje Henri!!!!!!!
    Nog even en dan staat hij in levende lijve voor je en laat je hem de komende tijd niet
    meer los!!!
    Wat heb jij gebuffeld de laatste maanden, super, zeg!
    We vinden het erg leuk om jou belevenissen te lezen.
    Volgens mij gaan we nu even niet veel horen, want dan maak je alle tijd vrij voor
    julie SAMENZIJN!!!!!
    Slaat je hart al op hol om Henri in je armen te sluiten?

    We wensen jullie een hele fijne tijd samen!!!!!!!!!!!!!

    Liefs van Klaas en Gea.

  • 09 December 2013 - 10:56

    Diek:

    Ha lieve Nien

    Jeetje jij overtreft je vader straks nog met werken .
    Wat moet er veel gebeuren op een boerderij !!
    Haha wij weten er alles van ,maar jij bent een topper .
    En dan straks eindelijk jou lieve vriendje daar .
    Het wordt ook tijd dat ie gaat ,hij was afgelopen weekend helemaal hieper de pieper .
    Of het was Sinterklaasspanning !!haha
    Femmie ,Roelof en ik zullen hem woensdag wegbrengen ,zijn woorden boekje ligt al klaar .
    Het gaat zeker goed komen ,vrijdag morgen kun je hem eindelijk knuffelen ......

    Liefs en een hele fijne tijd samen !!!papsie ,mam en Willem ( Straks echt alleen met pappie en mammie )

  • 09 December 2013 - 10:58

    Kim:

    Lieve Nien,

    Het was niet makkelijk he die laatste dagen en helemaal niet als je al moe bent :( Maar top gedaan hoor! Nu lekker genieten van je welverdiende rust met je lieve vriendje Henry!! Heel veel plezier alvast met zn tweetjes!!

    Dikke kus xx

  • 09 December 2013 - 11:32

    Sandra:

    Zoveel RESPECT voor jou!! Lieve Nien, SUPER zoals je 't toch maar doet. Hopelijk heb je van al het harde werken ondanks de vermoeidheid ook kunnen genieten... Straks met Henry... Nu eerst vrij. Even bijkomen!! Lieve schat, heel veel plezier nog! Xxx uit Zwollywood :)))

  • 09 December 2013 - 14:53

    Tante Anje Enmoom Rick :

    hi Janine

    he wat een mooi werk verslag , goed hoor dat je het werken is geleerd
    Ja en nu dan maar uit kijken naar Henry , wij hebben samen nog een diner gehad in holland met Henry en de rest van de family
    voor onze 40 th trouwdag heel fijn om hem ook gezien te hebben Hij kon niet wachten om jouw te ontmoeten , zo ja dus dat lijkt goed te komen

    jullie samen veel plezier daar op je vacantie , wij hopen aan het eind van dec weer naar /Florida te gaan voor 3 maand en daar genieten van onze vrienden en de zon
    Janine en Henry we willen jullie ook alvast een Gezegende Kerst toe wensen en een voorspoedig nieuw jaar
    veel liefs van oom rick en tante a je

  • 09 December 2013 - 18:51

    Jeannette:

    Hé Janine,

    Klinkt allemaal geweldig jouw belevenissen daar in het verre. Lekker joh straks je welverdiende vakantie met Henry. Wens je nog een geweldige vakantie samen met hem geniet ervan!
    Henry, misschien lees je dit wel....wens je een héle goeie reis!!!!

    Groetjes uit Nieuweroord

    Jeannette

  • 09 December 2013 - 23:33

    Aart Liesbeth:

    Lieve Janine
    Wat weer een leuk verslag en wat was dat hard werken zeg, je hooft zou er van omlopen om zo'n
    bedrijf draaiende te houden Leuke foto's Hopelijk ga je er nu meer sturen als je echt vakantie gaat houden met je vriend Henri deze hebben we zondag nog gezien in de geref kerk hij had en doopdienst
    bijgewoond van het kind van z'n vriend Koen Wij hebben hem een goede reis gewenst.We hopen dat jullie veel plezier mogen hebben en veel van het andere deel van New Zeeland kunnen bekijken.
    Liefs oom Aart tante Liesbeth

  • 16 December 2013 - 20:29

    Marlous:

    Leuk Janine!

    Beetje een late reactie maar bij deze toch nog gelezen. Heeeel veel plezier met Henry! Die is er inmiddels alweer een paar dagen :-)! Geniet van je vakantie!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 15667

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: