Once upon a time... - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Once upon a time... - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Once upon a time...

Door: Janientje

Blijf op de hoogte en volg Janine

20 November 2013 | Nieuw Zeeland, Thames

Once upon a time there was this little girl, 22 years young. After she finished her education she fly across the whole world to a place called New Zealand. And there, the adventure starts..

Oke, nu weer over naar het Hollands, aangezien niet iedereen de Engelse taal goed kan begrijpen (lieve Henry;)). Het is al weer bijna 6 weken geleden dat ik in dit schitterende land ben aangekomen! Wederom, de tijd vliegt! De dagen beginnen vroeg maar ik moet ook echt wel vroeg in de bedstee, anders red ik de wekker van 5.30 niet..

Goed: wat is er allemaal gebeurd in de tijd dat ik geen verhaaltjes aan het typen was! Nou ten eerste is er weer bultenwerk verricht! De koeien zijn twee keer daags gemolken, elke dag ;) haha. Ik heb mijn allereerste paddock gemaaid, helemaal alleen! Verder zijn Bert en ik al druk bezig geweest met de fencen (de afrastering) met de 'palenrammer'(geeeen idee hoe dat ding heet) achter de trekker naar de weilanden waar nieuwe palen de grond in moeten. De grond is hier namelijk zo hard dat je ze niet met de moker de grond in krijgt. Mooi werk en zo'n paal is zo de grond in..

Naast de boerderij is een pad dat naar de voerplaten gaat. Daar hebben we een extra voerplaat gemaakt voor het gras, dat op dit moment wordt gemaaid. Morgen gaan we inkuilen ;) Uhmm allereerst moesten we alle houtsnippers weg halen. Dus ik met de trekker met dumper en Bert met de voorlader de dumper vol spitten! Ik de boel weg rijden etc etc. Daarna kwamen er 5 trucks met stenen, die er boven op werden gegooid. Bert met de grote trekker de boel verspreiden en ik met de andere trekker en een of andere mega 'deegroller', de boel aanrijden. Een erg zwaar ding, dat trilt en achter te trekker kan. De heeeeeele dag! En de volgende dag kwamen er 5 trucks met witte schelpen. Dit werd de bovenste laag en moest ook weer worden aangereden met de 'deegroller'. Goed voor de niet boeren onder ons even een wat interessanter stukje!

Afgelopen zaterdag heb ik de Mount Te Ahora beklommen! Vanaf de boerderij hier kan ik deze berg zien! Te herkennen aan de mast die er bovenop staat. Het was de hele week al mooi weer, dus leek het mij wel een geschikte dag om op pad te gaan. Adres in de tomtom getypt, rugzakje gepakt, bergschoentjes aan en gaan met die banaan... Mooi in mijn autootje die kant op gescheurd (o nee, netjes gereden natuurlijk)..
In ieder geval daar aangekomen, even gewacht tot het informatiecentrum open ging om een map te vragen, wel handig zodat ik niet ga verdwalen. Route van 5 a 6 uur voor de boeg, ligt er natuurlijk aan hoeveel pauze er onderweg wordt genomen.

En het was schitterend!! De klim naar de top was erg pittig, 1,5 a 2 uur omhoog.. Pfff zweten! Onderweg weinig mensen tegen gekomen! Vond ik niet zo erg want ik was maar alleen ;). (Had wel schoenen met stalen neuzen, en mijn autosleutel in mijn zak, just in case! You never know...)
Genieten van de aroma's, kleuren, geluiden en de vrijheid van de natuur! Super wat een trip, ik voelde me zo vrij als een vogel. Gelukkig bestaat er een zelfontspanner en zat die op mijn camera, dan kunnen zielige mensen zoals ik, die alleen gaan wandelen ook nog wat foto's van henzelf maken! Haha, voor het resultaat, zie de foto's. Tocht netjes in 5 uur gelopen en, op een paar lelijke krassen na, de tocht bijna heelhuids overleefd. Het pad was niet altijd even best. Weinig mensen lopen deze route, dus veel paden waren overwoekerd en af en toe lag er een boom over het pad.. Dus klimmen, klauteren en vooral goed speuren! Paar keer verdwaald... grrr daar word je niet vrolijk van ;) Kom ik op een T-splitsing en kan ik zowel links als rechts en staat er niks aangegeven.... dus. Maar ik heb het gevonden! Volgende twee dagen was ik echter niet zo gelukkig meer.. Arme kuitjes van mij, zwaaaar op de proef gesteld..

Ben nu al twee zondagen naar een kerkje in Thames geweest. Met allemaal oude schattige mensjes. Super mooie kerk en ik voel me er prima :)

Afgelopen maandag was het schitterend weer en aangezien ze hier groot visfan zijn, hebben Bert en ik gauw het werk afgemaakt zodat we konden gaan vissen! Jaja, ik en vissen... Ik moest natuuurlijk mijn lieve broertje wel even jaloers maken met wat ik hier wel niet allemaal doe haha.
Een schitterende route naar de zee toe!! Wat een mooie omgeving en vanaf het water is het allemaal nog veel mooier. En de grote vraag is natuurlijk heb ik een vis gevangen! Ja hoor, niet 1 maar 4!! Yeah.. Maar 1 wat te klein dus die hebben we weer in het water gegooid. Bert had 6 vissen en een zeester (die nog leefde haha). Goed verkleurd op zee en onwijs genoten! Wat is Nieuw Zeeland prachtig! 'S avonds hebben Owen en Bert de vissen gefileerd en heeft Lisa er een lekker krokant laagje omheen gemaakt en het smaakte zeer goed! Dat zo'n enge vis lekker kan smaken haha. (Gisteren hadden we kibbeling gegeten van de overige vis!! Nog lekkerder, vooral het feit dat ik ze zelf heb gevangen, haha).

Deze week dus druk bezig met het gras. En nog geen plannen voor het weekend. Zal eens overleggen, misschien wel weer een wandeling.

TO BE CONTINUED......

  • 20 November 2013 - 22:33

    Kimberley:

    Hihi heel veel wist ik natuurlijk al via skype! Lijkt me echt geweldig, die foto's zijn zó jaloersmakend :) Kun je bij terugkomst mooi kibbeling voor ons vangen en klaarmaken haha! xx

  • 20 November 2013 - 22:54

    Gisela:

    Wouw. Super gaaf. Ik heb hier al een maand een kaartje voor je klaar liggen. Zal hem snel die kant op sturen :P. Xx

  • 21 November 2013 - 01:31

    Bernhard Zelf:

    Hey Janine, mooie verhalen hoor, jaloers!
    En wat'n mooi uitzicht hè vanaf Mount Te Aroha! dat zweten kan ik me niet meer herinneren trouwens....
    Veel plezier!

  • 21 November 2013 - 09:24

    Marleen:

    YEAAHHH Ein-de-lijk weer een verhaaltje Janientje! Haha nee hoor geintje.. Ik snap dat je veel te zien en te doen hebt daar en natuurlijk helemaal niet zoveel tijd hebt om verslagen te schrijven. Maar dit is wel erg leuk hoor! ;)

    Super stoer van je dat je die wandeling helemaal alleen hebt gemaakt! En wat een mooie foto's vanaf het water! Echt gaaf!

    Nou als we weer te lang niets van je horen zal ik je wel weer even appen ;) haha! xxx

  • 21 November 2013 - 13:44

    Gea:

    Hoi Janine,

    Je bent flink aan het werk en dan de tijden van opstaan, dat is even wennen, denk ik.
    Je ligt s ávonds vast vroeg in de kooi!
    Dan je GROTE WANDELING,dat was wel heel bijzonder en als ik je foto's zie,was er veel te genieten,
    fantastisch!
    Alweer een heel tijd ben je nu weg, maar de volgende high light staat te wachten, binnenkort de
    ontmoeting met je lieve Henri !!
    Nog een paar weken werken ,dat is zo voorbij, als ik hoor wat er allemaal moet gebeuren!

    We genieten van je verhalen en zien uit naar de volgende!!

    Sterkte en geniet van alles!

    Liefs, Klaas en Gea.

  • 21 November 2013 - 21:42

    Willian:

    Dat jaloers maken is wel gelukt...

  • 21 November 2013 - 22:26

    Diek:

    Wat weer een super verhaal Nien .Jij geniet en wij genieten mee ,heerlijk om alles te lezen .En jij kunt straks lekker kibbeling maken van de vissen die Willem vangt ,verheug me er nu al op .Dat wordt straks nacht vissen met Willem haha .Wat een ervaring Nien .En aftellen je lievie is al bijna onderweg .....

  • 22 November 2013 - 18:23

    Sandra:

    Helemaal geweldig!!! Argh! Wat proef ik het enthousiasme over de vrijheid en pracht van het land... De ervaring... Heerlijk!! Goed blijven genieten (en werken, en lopen... Haha!! Helemaaal leuk!!) En straks samen met Henry...

    Veel liefs! Xxx Sandra

  • 01 December 2013 - 19:03

    Maroesjka:

    Hoi Janine.

    Wauw wat een belevenissen en het klinkt ook echt super mooi daar. Je kunt het in ieder geval goed overbrengen haha. Ik had er natuurlijk al wel beelden van (van vroeger en mijn familie) en dit klinkt toch ook wel weer heel goed allemaal. En wat leuk dat je zelf ook veel leuke dingen onderneemt.
    Heel veel plezier verder maar dat zal allemaal wel lukken als ik het zo lees haha!

    xx Maroesjka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 15659

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: