Finished Part 3, working on the farm - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Finished Part 3, working on the farm - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Finished Part 3, working on the farm

Door: Janine de Piene

Blijf op de hoogte en volg Janine

01 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Goedendag daar aan de andere kant van de aardbol,

Wat schetst mijn verbazing, het laatste verslag op mijn waarbenjij.nu dateert alweer van eind januari. En verdulleme, het is vandaag 1 maart!! Over precies 24 nachtjes slapen ben ik alweer terug in Holland. Erg fijn om dan eindelijk weer alle lieve mensen in Nederland te zien maar ik zou het ook niet erg hebben gevonden om hier nog een tijdje langer te blijven werken.
Wat alleen maar kan betekenen dat ik het onwijs naar mijn zin heb gehad hier op de farm!!

Afgelopen vrijdagochtend voor het laatst gemolken, snik snik.

Zoals jullie allen waarschijnlijk al weten zijn Gerie en Rik op maandag 17 februari bij mij op de farm gekomen. Heel bizar om hun op te halen en om ze 'mijn' gebied te laten zien. Aan de andere kant van de wereld samen met je zus en zwager is wel heel erg gaaf! Had er lang naar uitgezien maar dan nu, eindelijk zover! Ik moest natuurlijk gewoon werken maar tussen het werken door hebben we lekker bijgekletst, te weinig geslapen ( 's ochtends er weer vroeg uit) en onwijs gelachen. Op donderdagmiddag was ik vrij dus zijn we een dagje op pad geweest, even wat zien van het zuiden. Bluff en the Catlins gezien met o.a. zeeleeuwen en gele pinguins. Een gezellig dagje even weg van de farm. Uiteraard hebben Gerie en Rik ook even geholpen met melken maar helaas geen blijvende hulpjes. Super leuk om the farm aan Geer en Rik te laten zien! 's Avonds aten we meestal gezellig met z'n vijven. Jamie, Marcus, Gerie, Rik en ik in het huis van Marcus en mij.

Op vrijdag 21 februari gingen Gerie en Rik een weekje op pad met mijn auto en campingspullen dus weer even zonder familie op de boerderie. De afgelopen weekenden op zaterdagavond op stap met Jamie en de Dutchies, naar de bios of gewoon gezellig een biertje drinken in de kroeg. En natuurlijk op zondag een gat in de dag slapen! Eindelijk uitslapen :).

Het werken op de boerderij is (was) nog altijd heel erg leuk. Koeien melken, cow traffic, naar de kalfjes, schudden, zandzakken
n vullen en nog veel meer andere klusjes. Gezellig met Jamie aan het werk. De tijd vliegt voorbij.

Vandaag is het alweer 1 maart, vanavond ga ik naar the southland dairy Industrie. Jamie is genomineerd voor Trainee of southland en ik hoop natuurlijk dat ze gaat winnen! Samen met Paul, Helena, Rinni en Egbert ga ik daarheen. Daarna door naar town waar Geertje en Rik ook heen gaan! Laatste feestje in Invercargill :) En dan morgen hup hup alles in mijn auto proppen op richting!?? uhhh morgenvroeg de route maar even uitstippelen, haha. Ik vermoed richting Queenstown/Millford Sound (Bungeejumpen in Queenstown en kanoën bij Millford Sound, net als mijn stoere neef Bernhard 17 jaar geleden!?!?)

Gisterochtend was ik weer lekker in mijn bedje gekropen, nadat ik de koetjes voor de laatste keer had gemolken en rara wie maakten mijn wakker om 12 uur (oeps) jaaaaaaa Gerie en Rik, back in town!! Overdag was ik vrij dus kon ik de bbq van die avond voorbereiden. Een jongen uit de vriendengroep vertrekt woensdag weer richting huis en aangezien het altijd gemakkelijker is om samen een bbq te geven (en financieel gunstiger) had ik hem gevraagd om het samen te doen. Gerie en Rik hebben mij super geholpen en 's avonds hebben we een heel toffe avond gehad! Het leuke hier in Nieuw Zeeland is dat iedereen zelf drinken meeneemt en bijvoorbeeld een salade of een dessert dus het is heel gemakkelijk om een bbq te organiseren. Alhoewel, in zo'n smerig huis is genoeg schoon te maken om het een beetje toonbaar te maken. Vele handen maken licht werk dus dat was zo gepiept.

Ik ga me nu gauw omkleden en klaarmaken voor het etentje en een laatste gezellige avond met de Nederlanders en Geertje en Rikkert!

Een dikke kus voor jullie en heel gauw zie ik de meesten ook alweer in levende lijve! Maar eerst nog even heeeerlijk rondtrekken! Lonely Planet alweer aan het doornemen om de mooie plekjes van Nieuw Zeeland te ontdekken!

  • 01 Maart 2014 - 08:12

    Femmy En Roelof:

    hoi Janine gerie en rik
    we wensen jullie een goede reis toe
    geniet er van doe de groeten aan iedereen op de boerderij
    Janine wat wer een leuk verhaal
    dike kus
    tot over 24 nachtjes femmy

  • 01 Maart 2014 - 10:24

    Wim En Gré:

    hoi Janine,
    Wat leuk om zo met elkaar op te trekken en te gaan reizen in dat Verweggistan.
    Geniet ervan en maak maar veel foto's,zodat wij er later ook van mee kunnen genieten !
    Groetjes. Wim en Gré

  • 01 Maart 2014 - 12:33

    Klaas En Gea:

    Lieve Janine,

    Ongelooflijk, dat je WERKTIJD op de boerderij er opzit!
    En dan de ontmoeting met Gerie en Rik, dat is toch ook een bijzonder weerzien
    zo ver van huis in Nieuw- Zeeland.
    Jullie komen tijd tekort om alles te vertellen, wat je hebt beleefd!
    Nu nog een poosje met z'n drieen optrekken en dan over een week of 3 naar
    je geliefden in Nederland!!!!!!!!!!
    Ze zijn vast de dagen aan het aftellen..........

    Ga nog even heerlijk genieten naal die maanden,dat je gebuffeld hebt op de
    boerderijen!

    Liefs, klaas, gea en de club!


  • 01 Maart 2014 - 15:31

    Maroesjka:

    Hoi Janine,

    Super leuk weer om te lezen. Ontzettend veel plezier met het rondreizen en ik ben nu al benieuwd naar al je mooie verhalen en foto's!! Geniet er nog maar even lekker van want voor je het weet ben je alweer hier en wil je weer terug. Veel plezier vanavond en hopelijk wint Jamie ;)

    Liefs Maroesjka

  • 01 Maart 2014 - 21:45

    Kimberley:

    Hallo daar!

    Leuk om weer wat van je te horen! Een goed teken dat we zo weinig hoorden, dan had je het in ieder geval goed naar je zin. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor dat jij nu nog een maandje rond gaat reizen terwijl wij alweer terug zijn ;) Het is geweldig! En ik hoop dat je er lekker van gaat genieten, voor je het weet is het voorbij!! En kom maar gewoon terug naar Nederland hoor, dat is wel zo leuk voor al je vriendinnetje, die begint je best wel een beetje te missen hihi!

    Goed op jezelf passen topper!

    Dikke kus

  • 01 Maart 2014 - 23:08

    Aart Liesbeth:

    Hallo Janine
    Wat fijn dat het werk er opzit ga nu genieten van dat mooie land met je zus en zwager en als je dan nog tijd hebt stuur je nog een leuk verslag en niet zo lang wachten want dan ben je weer thuis. We wensen jullie veel plezier de rest van de tijd
    Liefs Aart Liesbeth

  • 02 Maart 2014 - 13:30

    Sandra:

    Veel plezier nog!! :)))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 15647

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: