New Zealand Part 2 - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu New Zealand Part 2 - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

New Zealand Part 2

Door: Henry EN Janine

Blijf op de hoogte en volg Janine

18 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Eén goedendag beste mensen,

Dagen vliegen voorbij en er is een hoop gebeurd! Laten we beginnen met de leukste gebeurtenis: afgelopen vrijdag heb ik mijn lieve vriendje van het vliegveld mogen halen! Hij heeft de reis overleefd en ik was gelukkig mooi op tijd op het vliegveld aangekomen! Heeerlijk weer samen! Erg fijn :)
Gelukkig was Henry aardig fit, hij moest immers een nacht overslaan en konden we de toeristische route terug nemen. Onderweg onze kampeerspullen aangeschaft! Nog mooi korting gekregen op onze tent en een luchtbed in de uitverkoop dus ideaal! Aangekomen bij Pieter en Sabina even tot rust komen en Henry moest even bijkomen van al die indrukken! Heel grappig om te zien, voor mij is alles nu 'gewoon' en hij is helemaal dolenthousiast omdat alles zo mooi is hier! Dus ik was wel een beetje moe geworden van een ritje in de auto met zo'n lieve stuiterbal naast mij ;)

De eerste dagen met Henry waren heerlijk maar ook wel erg wennen. Na twee maanden 'alleen' te zijn geweest kun je ineens alles samen doen! Zoveel makkelijker en gezelliger.

Wat hebben we allemaal gedaan in de eerste paar dagen bij Pieter en Sabina.. Afgelopen zaterdag hadden we een Farmparty, daar kwamen vrienden en kennissen van Fam van Leeuwen. Heel veel Nederlandse boeren dus Henry kon lekker in het Hollands kletsen, wat hij natuurlijk helemaal niet erg vond ;). Voorafgaand aan de party hebben we heerlijk een paar baantjes getrokken in de zee! 'n Heerlijke dag met superwarm weer!

Zondag hebben wij een mooie wandeling gemaakt naar een waterval en lekker op het strand geluierd. Ondertussen ben ik al druk bezig geweest met het voorbereiden van onze reis!! Spannend en erg leuk om te doen! Kaart erbij, boekjes erbij, laptop aan en leuke plaatsen en dingen om te doen opschrijven!

Het plan: Morgen of misschien vandaag nog, gaan we omhoog in de Coramandel, via hot water beach, catheteral cove naar Fletchersbay. Daar op zoek naar een camping en volgens Bernhard is het daar schitterend! Wij zijn erg benieuwd! Daarna gaan we naar de Pinnacles, daar gaan we een wandeling maken van 8 uur met een overnachting in een berghut! Erg vet dus, Henry zijn voeten waren alleen niet zo blij met dit nieuws ;) Daarna even op de boerderij van Lisa en Bert kijken, waar ik een tijd heb gewerkt en dan door naar Northland. Dat ligt boven Auckland, dan gaan we tot Pahia (daar gaan we een boottocht maken) en naar het Kauriforrest (staat een boom van 50 meter hoog). En dan weer naar onderen en met de rest van de reis zal ik jullie nu nog niet lastig vallen.

Gisteren zijn we een dagje naar Waihi geweest, daar zit in het midden van de stad een ENORM gat waar ze graven naar goud! Erg mooi om te zien, zie foto's. Daarna hebben we een wandeling gemaakt in het nabijgelegen bos. Garangahake gorge, door een donkere grot lopen, langs en over de rivier! Als afsluiter zijn we op de farm geweest van een Nederlandse boer die we gesproken hebben op de farmparty! Leuk dagje zo dus ;) En 's Avonds ging ik met Laura naar de Hobbit en heeft Henry BZV gekeken met Pieter en Sabina.

Op dit moment druk bezig met laatste dingetjes regelen voordat we vertrekken.. Ik heb trouwens heeeeele mooie pannetjes gekocht! Haha, we hadden een koekenpan gekocht van 22,95 een kleintje en toen we verder zochten naar kookpannen vertelde een andere verkoopster dat we misschien bij een tweedehandswinkeltje terecht zouden kunnen. Dus wij daar heen rijden, zagen we een hele mooie,grote Tefalpan voor maar 4 dollar!! Wel gebruikt, maar zag er uit als nieuw! Dus ik zei tegen Henry 'die maar meenemen en kijken of we die andere terug kunnen brengen'. Dus wij op naar de eerste winkel en aangegeven dat ik me bedacht had en dat ik de pan te klein vond! Nouja, dus even kijken bij de grotere pannen maar die waren toch echt te duur! Dus vroeg ik maar of ik mijn geld ook terug mocht. Nou dat wist die man niet, hij zou wel even een andere vrouw vragen. Dus dat mens kwam eraan. En best wel pissed zei ze dat de pan alleen terug kan als er iets mis mee is. Dus wij rond kijken of er iets anders was, dat was er natuurlijk niet.. Dus dan maar een tegoedbon?! En toen zag die vrouw dat ik contact betaald had dussss mopper de mopper, ik kreeg een hele preek en toen zei ze voor deze ene keer krijg ik mijn geld terug! yeahhh dus nu lekker cheap mooie pannetjes gekocht!

Uhhmm wat is er nog meer gebeurd!? Henry is verliefd op Nieuw Zeeland haha, oja we hebben vandaag met de Kayak van Pieter en Sabina over de rivier achter het huis een heel eind gepeddeld.

Nou aangezien wij morgen gaan reizen heb ik geen idee wanneer wij wat van ons kunnen laten horen dus ik zeg rustig aan en geen bericht is goed bericht!

Wij gaan genieten van het campingleventje

Dikke kus en een knuffel van Henry EN Janine

  • 18 December 2013 - 08:23

    Johan En Clara:

    Goedemorgen Henry en Janine,

    Och nee bij jullie is het niet vroeg in de morgen, goeden dag zullen we dan maar zeggen.
    Wat fijn dat Henry er nu is en jullie samen verder kunnen gaan genieten.

    Heerlijk genieten van het mooie weer daar,nou hier is het ook nog veel telekker voor de tijd van het jaar.
    Nog steeds geen sneeuw of vorst en zit er ook nog niet aan tekomen.
    Ik zou zeggen een hele leuke kampeervakantie samen .
    Goede feestdagen ,ik weet niet of ze daar wel wat aan doen.
    Zal wel anders voelen dan bij ons hier.
    EN een heel goed uiteinde van 2013 met natuurlijk een super begin van 2014 voor jullie samen!

    Lieve groeten van Fam Jansen, Wijsterseweg.

  • 18 December 2013 - 11:20

    Diek:

    Lieve kids
    Wat mooi weer een verhaal te lezen .Heerlijk genieten in de zon en vooral veel zien !!
    Henry ,jij loopt daar dus wel vele malen de kerstwandeling ,alleen dan in de zon is vast mooier .Moeten we maar eens over nadenken ,volgend jaar gewoon in de zomer een kerstwandeling houden ,is Rik ook vast blij mee.
    Wat super van die pan zeg ,dat geld kun je weer mooi ergens anders aan besteden .
    Wij hopen wel dan Henry zijn liefde voor New Zeeland een liefde op afstand blijft ,en de liefde voor jou dichtbij Nien .haha
    Wij bereiden ons voor op een rustige kerst ,met ons lieve zoontje !!

    Jullie lekker genieten van de omgeving ,elkaar en heel veel foto's maken .
    Wij genieten super van jullie verhalen !!!

    Dikke knuffel pap en mam en Willian

  • 18 December 2013 - 11:44

    Marlous:

    Leuk verhaal hoor Janine! Geniet van jullie reis samen, wordt vast heel mooi. Prachtige foto van die goudmijn ook! En Henry is ook al aan het werk geweest zie ik ;-). xx

  • 18 December 2013 - 13:28

    Aart Liesbeth:

    Lieve Henri en Janine
    Wat weer een leuk verslag en fijn dat Henri ook geniet k'heb nog geen verslag gelezen van zijn reis naar jou toe of komt dat nog? We wensen jullie een fijne tijd toe zeker met de kerstdagen en de jaarwisseling
    in een vreemd land. Hartelijke groet Aart Liesbeth

  • 18 December 2013 - 14:12

    Klaas En Gea:

    Lieve mensen,

    Jullie hebben ondertussen al heel wat beleefd. Henry zag ik al onder de koeien, dat voelt als in
    Nederland? Mooie foto's op de site.
    Wat een blije tent, zeg, daar kunnen jullie best wat nachten in doorbrengen!
    De komende tijd zullen jullie vast ongelooflijk veel mooie dingen zien!
    Ga er heerlijk van genieten met elkaar, volgens Klaas is daar genoeg te zien!!!!
    We zijn benieuwd, waar jullie reis naar toe gaat.......

    Alvast goede kerstdagen in Nieuw Zeeland en een mooi begin van het nieuwe jaar
    in gezelschap van elkaar!! Dat wordt deze keer wel heel speciaal!!!!!


    lieve groet van Klaas en Gea.

  • 18 December 2013 - 15:04

    Sandra:

    Waanzinnig, super, geweldig, fantastisch, heerlijk... GENIETEN!!!! Heb het GOED samen! Veel, veel liefs, Sandra

    En ook al heel fijne feestdagen! Als het al niet elke dag feest is voor jullie... Het avontuur samen in Nieuw Zeeland beleven! ;)

  • 18 December 2013 - 18:30

    Femmy En Roelof:

    he Janine en henry
    wat een super mooi verhaal
    l
    euke foto;s en de hond er bij gekocht
    kan henry zo mee nemendan hebben we ook en waak hond
    henry je hebt vacantie hoor haha je hoeft toch niet te melken
    kan me wel voor stellen dat je graag wat doet
    zo uit het jachtige leven en dan hoef je niks meer
    we wensen jullie prettige kerst en een goed begin voor 2014
    groet pa en ma

  • 19 December 2013 - 11:10

    Maroesjka:

    Hoi!

    Super leuk om te lezen hoe goed jullie je vermaken! Klinkt allemaal heerlijk.
    Fijn dat Henry het ook zo naar zijn zin heeft. Geniet van elkaar en de mooie omgeving,
    ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

    Liefs xx Maroesjka

  • 19 December 2013 - 12:56

    Chantie:

    Hee Nien en Henk natuurlijk ;-)

    Mooi dat Henry goed is aangekomen! Fijn.
    Nu kunnen jullie lekker samen genieten van het mooie Nieuw Zeeland.
    Je hebt jullie reis al mooi wat uitgestippeld, leuk!!
    Je hebt Henry al wat mooie dingen laten zien dus!

    Leuke foto's heb je erbij zeg!! Mooi =D
    Geniet ervan met z`n tweeën.

    Liefs Chantal en de groetjes van Appie !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 15656

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: