Hallo, daar was ik wel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Hallo, daar was ik wel - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Hallo, daar was ik wel

Door: Het boerinnetje

Blijf op de hoogte en volg Janine

07 November 2013 | Nieuw Zeeland, Thames

Hoi hoi,

Daar was ik weer! Aangezien mijn lieftallige zuster en zwager 3 keer per week deze site updaten is het nu mijn beurt om eens even te vertellen hoe het mij vergaat op de boerderie..

Nou het gaat super hoor, no worries! Vermaak me hier nog steeds prima en ik heb al een hoop werk verricht! Lisa en Bert zijn nog steeds erg lief voor mij en hebben alle geduld om mij dingen te leren. De dagen gaan heel erg snel voorbij en er zijn nog veel klusjes te doen.

Wat heb ik allemaal gedaan en geleerd! Afgelopen weekend, zaterdag, zijn Bert en Lisa met hun zoon (Owen) mee geweest naar een roeiwedstrijd. Dus om 10 voor 5 mijn lekkere, warme bed uit om koeien te melken! Samen met de buurvrouw. Rond 7 uur vertrokken Bert en Lisa en was ik de baas thuis! Netjes op de koeien gepast en 's avonds wederom met de buurvrouw, gemolken! Ennnnn ik moest uitvoeren! Dus met de grote John Deere trekker + voermengwagen, uitvoeren. Krappe bedoeling voor een onervaren John Deere chauffeuse. Achteruit rijden met zo'n lomp ding is nou niet gezegd mijn hobby! Maar het ging allemaal dikke prima! En ondanks een paar foutjes (koeien in verkeerde paddock, stier in de yard) is alles goed gekomen!

Vorige week flink geoefend met trekker rijden! Ik heb mest uitgereden op het maïsland met, jawel, een stronttank MET ketsplaat! In Holland is het verboden maar hier mag (bijna) alles!! Ik dacht 'dat moet ik doen, dan stijg ik weer wat in aanzien bij mijn lieve vriendje'. Daarna ben ik met de cultivator over het maïsland geweest en afgelopen maandag is het maïsland ingezaaid (door een loonwerker, mét FENDT trekker).

Ik merk dat dit een mooi chronologisch verhaal gaat worden maarr.... Vorige week woensdag belde Pieter mij, dat hij een auto had gevonden! En of ik tijd had om mee te gaan kijken. Het was vlak bij in de buurt dus hij zou mij ophalen. Wij gingen kijken en een uber lelijk ding maar Pieter was van mening dat het een prima auto was (ex-automonteur, dus hij heeft er verstand van!!). Nou was mijn budget niet heel denderend hoog, maar Pieter kan goed lullen en voor een mooi bedrag heb ik de auto GEKOCHT! haha vet grappig! Ik heb gewoon een auto!! Dus eenmaal thuis, de auto uitgemest en zeeeeer goed schoongemaakt (die kerel was vies...).
En nu is hij zo goed als 'nieuw'. Op alle deuken, krassen en zonneplekken na (op de voorkant is de verf door de zon erg lelijk geworden, vandaar de NZ vlag, zie foto).

Nadat ik zaterdag heeeeel hard heb moeten werken en supervroeg mijn bed uit moest, was ik twee dagen vrij, en ook best wel moe..
Dus maakte ik mijn plan om weer richting Whangamata te gaan! Naar Pieter en Sabina en daaar lekker naar het strand te gaan met Amy (hond) en genieten van de schitterende natuur!! Maaar dan moest ik natuurlijk eerst daar heen rijden! Yeah! Vet leuk en ook wel een beetje spannend hihi. In principe zitten er gewoon een stel bergen dat Pieter en Sabina en Lisa en Bert scheidt, dus ik moest door de bergen! Ik leef nog, het is helemaal goed gekomen..

Goed: wat is verder nog interessant om te vertellen, ik heb mijn auto op dit moment bij de glasreparateur staan.. Tijdens het schoonmaken kwam er een grote scheur in mijn voorruit. Van boven naar beneden, maaaar ik ben verzekerd dus no worries!

Ik zal eens even wat mooie foto's erbij plaatsen en dan is het alweer tijd om te melken! Ik heb de stieren net zélf tussen de koeien weggejaagd, dus ze kunnen zo de Yard in! En ik hoop vandaag mijn auto weer op te halen!

Ik groet u allen! Liefs

  • 07 November 2013 - 09:51

    Teele En Betty :

    Hoi Janine

    Naast het vak wat je net geleerd hebt, ben je ook al boerin en een goede schrijver.
    We genieten erg van je verhaal. Zo te horen geniet jij daar ook ,fijn voor je.
    groeten Teele en Betty

  • 07 November 2013 - 12:01

    Rik & Gerie :

    Haha, hallo lieve zus..

    Wat schrijf jij droog zeg, ik (we ) horen je zo praten haha.. Wij zijn inmiddels aangekomen in Bali. En zijn erg benieuwd naar de mensen en de mooie natuur daar! Hopelijk kun jij het ons over een poosje allemaal laten zien.. We hopen ook, dat je daar in je eigen bakkie wat minder hard scheurt, als terug in Nederland in de koe... :D. Zet hem op met de trekkers!

    Anders krijg je net zulke brokken als Willem..

    Well, keep on writing, because we enjoy your stories!

    A lot of Hugs,
    Rik en Gerie.

  • 07 November 2013 - 14:05

    Marlous:

    Wat een mooie foto's weer Janine, gave auto ook :-)!
    xxx

  • 07 November 2013 - 14:10

    Diek:

    Lieve nien
    Weer een mooi verhaal hoor ,het is ons allemaal wel duidelijk .
    wat betreft die auto ,veilig is belangrijker dan mooi .
    En helaas de koe is inmiddels zwart bond met zwarte vlekken .
    Haha vraag Willem .
    Druk leven daar Nien ,papa kan dus ook wel een injecteur kopen ,want jij kunt straks alles .
    Geen loonwerker meer nodig .
    Wat een prachtige natuur daar ,heerlijk om zo dicht bij het strand te wonen .
    wij genieten met volle teugen van je verslag ,zelfs pap op Facebook haha .
    Dikke knuffel van ons !!!!!

  • 07 November 2013 - 19:26

    Gea:

    Lieve Nien,

    Je beleeft daar wel wat, en supervroeg je bed uit,dat is niet misselijk!
    Nu ook een eigen auto, dat geeft je meer vrijheid en kun je in je vrije tijd
    zelf wat ondernemen.
    Wat een mooie foto's van de omgeving, echt puur natuur.
    Je begeeft je al flink in het boerenleven tot grote trekkers aan toe!
    Ik begrijp, dat je er prima mensen hebt getroffen om te vertoeven.
    Geniet van alle moois en sterkte met je arbeid op het bedrijf en alles, wat
    erbij komt!

    Liefs, Klaas en Gea.

  • 07 November 2013 - 20:24

    Sandra:

    Leuk, leuk!! =))

  • 07 November 2013 - 21:50

    Femmy:

    hee Janine
    leuk hoor je verhaal .
    hebben weer leuke fotogezien
    al echt een boerin in wording
    je kunt zo mee na pekel (ha ha)

    knuffel femmy roelof

  • 07 November 2013 - 23:07

    Aart Liesbeth:

    Lieve Janine
    We keken al uit naar je volgende verhaal dat krijg je als je een zus hebt die soms drie keer in de week
    met mooie verhalen komt dan vraag je je af heeft Janine het zo druk dat ze niet aan schrijven toekomt?
    Maar je hebt met dit mooie verhaal en de prachtige foto's alles weer goed gemaakt.Toch wel goed dat
    Bert jou de boerderij toevertrouwd voor een paar dagen en dat je dat allemaal ook nog goed doet
    op een paar foutjes na ik zou het wel eens willen zien vooral met die stier enge beesten hoor
    Janine nog veel plezier met je werk en geniet van de vrije dagen.
    Liefs Aart Liesbeth

  • 11 November 2013 - 15:04

    Kimmie:

    Heee lieve Nien! Ik moet toch echt eens gaan abonneren, want ik reageer met enige vertraging op je verhaaltjes merk ik ;) Dikke trekkers daar! Mag je eindelijk eens op echte trekkers rijden haha! Je kunt zo bij Jans op de boerderij als je terug bent ! En kun jij mij nu eens leren om echt trekker te rijden, want Jans heeft daar t geduld niet voor :p Grappig dat Gerie dat zegt, ik dacht ook al tijdens het lezen: ik hoor je zo praten.. Maar dat maakt het lezen juist makkelijk & leuk! Ik wens je veel veilige kilometers toe in je mooi bakkie :D Tot snel! Liefssss xxx

  • 01 December 2013 - 18:54

    Maroesjka:

    Hoi nine,

    Echt super leuk om te lezen. Jemig zelf een auto gekocht daar lekker hoor. Kun je lekker zelf je gang gaan haha. Ga je daar straks ook in toeren met Henry of heb je hem juist ook daar beetje voor gekocht?
    Hihi met de voermengwagen lijkt mij ook scary haha. Ik zit ook niet op dat ding thuis brr. Super leuk hoe veel je doet/werkt en mee maakt. Veel plezier en succes verder.

    xxx Maroes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 15662

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: