On the Farm - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu On the Farm - Reisverslag uit Thames, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

On the Farm

Door: Boerinnetje in spe

Blijf op de hoogte en volg Janine

27 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Thames

Lieve vrienden, familie en andere geïnteresseerden,

Het is alweer, bijna een week, geleden dat ik bij Lisa en Bert aankwam op hun farm in Thames. De week is voorbij gevlogen, wat een goed teken is, want dat betekent dat ik het goed naar mijn zin heb hier!

De herdtest was leuk om mee te maken! Er hangen extra slangen in de melkput om de potjes te vullen, per koe een potje en Lisa heeft zo'n scanner ding waar ze de koenummers invoert en dan hoeft ze alleen het potje maar te scannen en klaar (vroeger moesten ze alle nummer op de potjes schrijven, veeeel meeer werk). Bert deed de potjes verwisselen en ik hing de cups onder. Wel een latertje maar hebben we dat ook maar weer gehad! Woensdagochtend mochten de extra slangen uit de put en dan heb je een ruimte! Dus 's avonds heerlijk gemolken in een 'grotere' melkput haha.

Afgelopen week al twee keer een stier in de melkput gehad, tussen de melkkoeien. Nadat de koeien hebben gegeten op de voerplaats, drijven wij ze naar de Yard en moeten de stieren apart. Die hoor je er dan uit te lopen.. Pff vieze enge beesten natuurlijk dus bij mij was er een keer een tussen de melkkoeien geglipt en bij Lisa ook ;). Komt niet veel melk uit, haha.

Ze hebben hier twee John Deere trekkers! Een met voorlader en een voor de voermengwagen, een enorm ding! Al een poging gedaan om mais in de voermengwagen te droppen met de trekker met voorlader maar... ik blijf oefenen haha, mooie halve bakjes erin.. Komt vanzelf. De koeien worden hier bijgevoerd omdat alleen gras niet voldoende is om genoeg melk te produceren.

Ik melk twee keer daags, de ene keer met Bert, de andere keer met Lisa en in het weekend moeten de kids ook mee helpen op de boerderij! Best wel pittig elke ochtend om 5.25 de wekker. Was ook erg blij dat ik vandaag kon uitslapen! Om 8 uur was ik goed waker, heeeeerlijk.

Naast het melken, kijk ik de kunst af met voeren, help ik Lisa in huis en zijn we zaterdag begonnen in de tuin! Een heel stuk omgeploegd met de vork en groenten gepoot! Dus over een tijdje lekkere verse groenten uit de tuin.

Nu al twee keer hard gelopen, gisteravond fietste Owen (de oudste) gezellig mee, hij kan goed Nederlands verstaan. Eric (de jongste) wat minder, ik noem hem 'Broekie' and he doesn't know what it means hahaha.

Vandaag ALLEEN naar town gereden om eieren te halen, Janientje gaat vanavond even laten zien hoe zulke lekkere pannenkoeken ik kan maken. Na het melken natuurlijk. Ik mag de auto van hier meenemen, zo'n Jeep geval EN (Kim, let op) een automaat hahaha.

Groetjes aan iedereen daar!

Voor de details zie de foto's om het verslag wat leuker te maken natuurlijk!

Geniet van de regen en het slechte weer, hier schijnt de zon! Mijn Zwarte Cross bandje staat al in mijn arm en sommige plekjes zijn al rood :(

  • 27 Oktober 2013 - 04:24

    Rik & Gerie :

    Ha Nientje,

    Wat lekker pannenkoeken! Wij komen eten ;) wij zijn ook al getipt door B. Dat we pannenkoeken moesten bakken, omdat dat 'voedzaam' was hihi. Hebben alles in de auto, naar komen er steeds niet aan toe om ze te bakken.. Leuk om zo een beetje mee t genieten van jouw boerderij avonturen.. Je bent straks echt Janine de boer! Ik ben benieuwd naar je kamer! Ik heb de foto's van je mail nog niet allemaal kunnen openen.. Wij krijgen de boel steeds beter op orde hier in de auto.. Best lastig om alles wat te organiseren in zo'n kleine ruimte.. Goed bezig met je hardlopen! Wij hebben dus gisteren ook vet ver gelopen, ook door de bergen, maar hadden gelukkig geen spijkerbroek aan hihi. Nu heb ik trouwens jouw hempie aan, die roze en Willems ( inmiddels afgeknipte) 'Umbro' broek, dus jullie zijn er stiekem toch een beetje bij.. Een hele dikke knuffel vanaf de andere kant van Australie..

  • 27 Oktober 2013 - 10:24

    Klaas En Gea:

    Lieve Janine,

    Je bent al aardig ingeburgerd in het boerenleven daar,zoals we horen van je.
    Elke morgen zo vroeg op, dat is vast even wennen !
    Je hebt al gauw de slag te pakken op het bedrijf, hoe het dagprogramma verloopt.
    Bij jou nog mooi weer, hier begint het nu echt herfst te worden met harde wind.
    Dat hoort bij ons Nederland, zoals je weet!
    Wat leuk om de foto"s te zien, zo krijgen we een duidelijker beeld, als je hebt gemaild.
    Jij al op pad om boodschappen te doen met de car je wordt daar gewoon all round, wat de werk
    zaamheden aangaat.
    De tuin spitten en groente verbouwen, welke groente verbouwen zij daar?
    Heb je nog wat tijd over voor jezelf, of moet je 's avonds op tijd onder wol?

    Janine, veel sterkte daar verder en tot horens!

    Knuffel uit Tiendeveen!

  • 27 Oktober 2013 - 12:00

    Diek:

    Ha lieve Nien

    Wat weer een prachtig reisverslag ,onze boerin ,jij kunt straks gewoon alle voorkomende werkzaamheden in ,op en rond de boerderij !Dat verhaal van die stieren vind ik maar niks ,het zijn maar enge beesten ,maar wel grappig als er zo een in de melkstal staat .Wil je het uier schoonmaken zie in 1 keer een dikke z.......super grappig .Wel apart dat jij heerlijk in de zo'n zit en wij hebben hier herfst ,vandaag echt een boezelige dag ,heerlijk bij de kachel .
    Papa moet straks natuurlijk een dikke John Deere kopen ,want dat is de enige tractor waar jij op kunt rijden straks ,maar je kunt altijd nog bij Jaap aan het werk dan ( keuze zat daar )
    Heerlijk in de tuin aan het werk ,ben benieuwd wat jullie er allemaal in doen .
    wat mooi zo de hele dag bezig te zijn .Geniet maar van je broertjes daar .
    ik geniet hier ook van mijn mannenhuihouden !!!haha Henry in het weekend natuurlijk en Willem en papa .liefs en tot gauw dikke knuffel van ons !!!!!

  • 27 Oktober 2013 - 16:17

    Marleen:

    Na de verhalen van Gerie en Rik zie ik dat jij ook weer een verslag hebt geplaatst!
    Ben ik van jou ook weer helemaal op de hoogte:) leuk om te lezen hoe jou dagen er daar uitzien. Wel erg vroeg opstaan trouwens hoor! Heerlijk om dan een keer te mogen 'uitslapen'. Vandaag is Heel Pesse denk ik niet voor 13.00 wakker geworden na een avondje siepelrocken;)

    Janientje, geniet van alles en voordat je het weet kan je alles om je heen aan Henry laten zien!! :D

    Veel liefs Marleen

  • 27 Oktober 2013 - 16:20

    Sandra:

    Wow! Druk, druk! Werken, sporten en... zon! Geniet! Xx

  • 27 Oktober 2013 - 17:28

    Jet:

    Prachtig verslag, meid!
    Aan de foto's te zien, geniet je ECHT!
    Super leuk om het allemaal te lezen en te zien.
    Heel veel plezier, liefs Jet































































































































  • 27 Oktober 2013 - 23:37

    Aart Liesbeth:

    Lieve Janine
    Wat een leuk verslag en wat beleef je veel wat anders is dan bij pa op de boerderij Leuke foto's
    hoor hier is alles goed drukke week achter de rug klussen bij Jeannette Ze krijgen planten van Drents
    landschap afgelopen donderdag alle takken versnippert wat een klus zeg Livius had zo'n machine gehuurd
    voor een halve dag dat was echt aanpoten maar nu kunnen ze straks de snippers tussen de nieuwe
    aanplant strooien mogen ga ik weer behangen Jeannette heeft nu nog twee dagen vakantie dus
    nog even samen de puntjes op de i zetten
    Lieve Janine veel plezier Liefs Aart Liesbeth

  • 29 Oktober 2013 - 14:13

    Harmke:

    Hee Lieve Janine,

    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om je verhalen te lezen & superr mooie foto's!
    Zo jeetje jij moet er echt vroeg uit 5.25..dan is het super fijn als je zo af en toe is een keer mag uitslapen, heerlijk.
    Je bent dus niet alleen aan het werk, maar ook nog is aan het hardlopen, goed bezig hoor!!
    Heb je ook nog wel wat vrije tijd over? Of ben je eigenlijk alleen maar druk bezig op de boerderij?
    Met het weer heb je het daar ook goed voor elkaar, hier in Nederland is het echt herfst, regen, wind, koud..
    Hoe vonden ze de pannenkoeken? Vast erg lekker.
    Ik hou je blog in de gaten, ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan Janine!!

    Groetjes,
    Harmke.

  • 04 November 2013 - 11:37

    Maroesjka:

    Hoi Janine,

    Echt leuk om te lezen en veel dingen klinken heel herkenbaar. Maar is dat herttest soort monsternemen ofzo?
    Leuk hoor, vonden ze de pannenkoeken lekker?

    Veel plezier en werkze!
    Liefs Maroesjka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 15659

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: