Daar ben ik dan - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan

Blijf op de hoogte en volg Janine

11 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Hallo allemaal,

Vandaag is het alweer zaterdag! Mijn onwijs lange reis is alweer achter de rug en ik heb vannacht in een gewoon bed mogen slapen! Heeeeerlijk..

Afgelopen woensdag door mijn familie, Henry en Hermanda naar het vliegveld gebracht om daar afscheid te nemen en door te gaan naar eindbestemming Auckland! Om 14.15 vertrok mijn vliegtuig richting Bangkok, een totale reisduur van 41 uur. De eerste 'rit' is mij zeer slecht bevallen. Ik kon niet slapen en zat maar te draaien in mijn stoel. Ineens gingen de lampen aan en riep de stewardess 'Breakfast'. Ik dacht bij mij eigen laat ik dan maar eens wat eten en ik koos voor een omelet. Na drie hapjes en een hapje chocolade brownie kwam ik erachter dat dit niet een verstandige keuze was geweest. 20 minuten voor het landen rende ik dan ook gauw naar de wc om daar mijn eten in de wc te deponeren.... Geen succes..

In Bangkok moesten we uit het vliegtuig, dat werd even schoongemaakt en na 1,5 uur mochten wij het vliegtuig weer in. Ik heb de 5 uur naar Taipei heerlijk kunnen slapen! Er zat ditmaal niemand naast mij dus kon ik opgerold even een tukkie doen. In Taipei kwam ik drie Nederlandse meiden tegen en we spraken af om samen naar de stad te gaan. Dus in de bus richting Taipei. Het was aardig warm in Taiwan: het dikke vest (gekregen van de vriendengroep uit Nieuwlande <3) kon uit. In Taipei hebben we wat rond gelopen, een spelletje gedaan met de lokale jeugd, zijn wij met de tram naar een of andere (STINK) market geweest en zijn we in een tempel geweest. Hartstikke leuk en gezellig met die meiden. Beter dan 10 uur op het vliegveld doorbrengen. Bij terugkomst even heerlijk in van die grote zwarte chill stoelen gelegen en toen alweer door, ditmaal richting Brisbane, Australie... 9 uur verder... Een hele mooie vlucht, het was super helder, dus kom ik mooi de outback bekijken vanuit het vliegtuig.

Toevallig genoeg zat ik bij een oud-klasgenoot (Bas Hoekstra) in het vliegtuig, die samen met zijn neef naar Australië ging om daar een jaar te verblijven. Ga je naar de ander kant van de wereld en kom ik nog dorpsgenoten tegen ;)

Om het gezelschap met het meisje uit Nederland goed af te sluiten dronken we een heeerlijk, koud Australisch biertje op het vliegveld voordat we verder vlogen. Na 5 uur dan eindelijk, eindelijk aankomst in Auckland! Ik moest nog even wachten tot Pieter en Sabina arriveerden, ze moesten natuurlijk eerst de koeien melken en het is nog twee uur rijden naar het vliegveld. Fijn om dan eindelijk Pieter en en Sabina te ontmoeten, na al die verhalen van Bernhard en het contact via de mail. Op de terugweg even wat gegeten bij de MAC, na het (kots)incident had ik niet veel vast voedsel meer gehad.. Helaas was het al donker dus veel kon ik niet zien van de omgeving.Toen ik bijna in slaap viel in de auto reden we door een berg en aangezien Pieter dezelfde rijstijl heeft als mijn vader, bleef ik wel wakker... heeel veel bochten.. en met een redelijke snelheid moest ik mij goed vast houden. 's Avonds even een drankje gedaan met Pieter en Sabina en honderduit verteld over thuis en het mooie boek laten zien vol foto's en verhalen die ik bij vertrek heb gekregen.

Heerlijk geslapen, vanochtend al om 6 uur wakker, dus er direct maar uit gegaan en gekeken bij het melken en nu kon ik het erf pas goed zien! In het licht. Plannen over hoe en wat werken volgt. Ik blijf waarschijnlijk eerst een weekje bij Pieter en Sabina om hen te helpen met de klusjes en ga vervolgens naar Bert en Lisa om daar te werken.

Tot horens!
Liefs uit Whangamata

  • 12 Oktober 2013 - 00:12

    Gerie:

    Yeah! Ben ik de eerste ? ;) Goed om te horen dat je aangekomen bent lief zussie.. vond het niet zo'n prettig idee dat je in je uppie wegging woensdag, maar jij redt je natuurlijk prima.. succes net de klusjes bij Sabine en Pieter en blijf de eerste tijd maar van de omeletten af, hihi..
    Wij hebben nog twee nachtjes in Holland en dan komen we ook jouw kant op! Heb je nog tips voor de vliegreis? Liefs van je zus en je zwager xxxxx

  • 12 Oktober 2013 - 00:28

    Sandra:

    Lieve schat!

    Leuk te lezen! Enjoy! Have a good time!

    Veel liefs,
    Sandra

  • 12 Oktober 2013 - 07:31

    Rianne:

    Hey hallo. Jeetje wat al een ervaring. Een vlucht van 41 uur en zo'n tussenstop.
    Wel dat ontbijt is wat minder maar ja je kunt niet alles hebben. Geniet van alle mooie dingen en ik ben wel van de foto's hoor. Hihi

  • 12 Oktober 2013 - 08:58

    Femmy:

    hoi Janine fijn dat je op de plaats van bestemming bent
    gisteren ook ook al eens een letter geschreven
    maar niet gelukt om te versturen
    nog maar eens een poginggoed weekend

    ga koffie zetten voor de mannen
    knuffel femmy

  • 12 Oktober 2013 - 09:13

    Diek:

    Ha lieve nien,wat een mooi duidelijk verslag ,we krijgen nu al een beetje beeld erbij.Wat afschuwelijk dat jij zo moest overgeven ,ik weet hoe dat voelt haha .wij hopen wel dat het snel mooi weer wordt daar .Heb stiekum de foto's van Pieter en Sabina bekeken ,kan me voortstellen dat jij je daar welkom voelt .Nou lieverd geniet !!!!van alles daar ,dikke knuffel ,mam en pap

  • 12 Oktober 2013 - 10:00

    Kimmie:

    Lieve Nien!

    Mooi dat je er bent! Toch een hele geruststelling :D Fijn dat je zo goed wordt opgevangen door Pieter en Sabine! Nu gaat je reis echt beginnen!! GOOD LUCK!! Dikke kus

  • 12 Oktober 2013 - 12:20

    Heleen:

    Hey nien, het klinkt nu al als een groot avontuur! balen dat je niet lekker was tijdens de vlucht maar gelukkig heb je een mooie dag in taipei gehad. Heel veel plezier en ben heel benieuwd naar je volgende verhalen :)

  • 12 Oktober 2013 - 14:30

    Joyce:

    Lieve Nien,

    Gelukkig ben je veilig aangekomen!! :)
    Een heel avontuur alweer beleefd hihi.
    Lekker genieten meid & succes met het werken/klusjes doen!

    Kus Joyce

  • 12 Oktober 2013 - 14:47

    Teele En Betty:

    Janine

    Jij kan goed schrijven zeg. Leuk om je verhaal te lezen.
    Hou ons op de hoogte . Heel veel succes.

    groeten Teele en Betty

  • 12 Oktober 2013 - 16:02

    Wim En Gré:

    Hoi Janine,
    Mooi,dat jij die lange reis er nu op hebt zitten en veilig aan gekomen bent.
    Geniet van al die nieuwe indrukken en stuur maar regelmatig foto's,zodat wij mee kunnen genieten van jouw reis !
    groetjes, Wim en Gré

  • 12 Oktober 2013 - 18:01

    Marlous:

    Leuk Janine!
    Gelukkig ben je een beetje bijgekomen van je reis ;).
    Geniet er van! xxxx

  • 12 Oktober 2013 - 23:01

    Aart Liesbeth:

    Hallo Janine
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en wat een leuke verslagen en foto's we hopen dat een mooie tijd mag hebben ik reageer wat laat omdat ik niet op de site kon komen maar we zien graag nog vele verslagen en foto's tegemoet liefs A L

  • 13 Oktober 2013 - 00:00

    Bernhard:

    Hey Janine, wat'n eind hè! Bijzonder toch om helemaal aan de andere kant van de wereld te zijn. Al geholpen met melken? Is Pieter nog altijd zo ongeduldig met de koeien :-) Doe ze de groeten daar en veel plezier! PS Marten, Tineke en Thijs komen dinsdag bij ons eten, drinken, logeren; soort van afscheid voordat ze naar NZ gaan. Groeten, Bernhard

  • 13 Oktober 2013 - 00:00

    Bernhard:

    Hey Janine, wat'n eind hè! Bijzonder toch om helemaal aan de andere kant van de wereld te zijn. Al geholpen met melken? Is Pieter nog altijd zo ongeduldig met de koeien :-) Doe ze de groeten daar en veel plezier! PS Marten, Tineke en Thijs komen dinsdag bij ons eten, drinken, logeren; soort van afscheid voordat ze naar NZ gaan. Groeten, Bernhard

  • 14 Oktober 2013 - 16:40

    Alicia:

    hoi Janine
    hoe gaat het met jou
    heb je al koetjes gemolken
    ben bij oma
    mama heft vergadering
    ga bij oma eten bena school geweest
    we hebben een werkje gemaakt van eikels op papier

    groet dike kus van alicia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 15664

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: