Liebe leute - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Liebe leute - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Liebe leute

Door: De floddertjes

Blijf op de hoogte en volg Janine

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Turangi

Gutentag liebe leute,

Und nein, wir komen nicht aus Deutsland!!!! Goed dat moest ik even kwijt, zijn er van de grappige kiwi's die denken te weten waar we vandaan komen, kuch kuch.

Ik zei gisteren tegen Hendrik dat ik helemaal vergeten ben om te vertellen dat ik al werk heb gevonden voor op het Zuidereiland!!!! De laatste dag toen ik bij Pieter en Sabina was, toch maar eens een belletje gedaan en tada! Arbeit!! Veel weet ik nog niet maar wat ik wel weet.. 950 koeien, een carrousel 64 stands, ik kom waarschijnlijk met een andere werknemer in een huisje te wonen ennnn het bint Achterhoekers waar ik kom te werken. Duss met Mien zwarte cross bandje en Mien zwarte cross pette scoor ik vast wel punten ;). Het gebied heet Waituna en het is ongeveer 25 km ten oosten van Invercagil ( of hoe je het ook maar schrijft). Dat over mijn werk, nu verder over onze toffe reis!!

De laatste keer dat ik een verhaaltje typte vanuit onze tent, regende het en goh wat een verrassing, vanavond regent het ook! Maar no worries, wij vinden het wel gezellig in onze mooie tent.
In Anaura Bay werden we echter de volgende dag lelijk opgehouden door de regen. We moesten wachten tot een uur of 10 en besloten toen maar om de tent, eerst de haringen los maken, op te pakken en onder een veranda op te vouwen. Hij bleef nat, maar op deze manier werd de binnentent niet nat! Dus hop, hop in de auto. Bij het eerst volgende dorpje aangekomen wilde Henry zijn natte voeten, even afdrogen en kwam hij er tot zijn schrik achter dat meneer zijn spullen in de douche had laten liggen op de camping.... Grrr, goed dus terug naar Anaura Bay en de camping baas gevraagd of Henry zijn spullen even op mocht halen, het badhuis sluit namelijk om 10. Goed: all done en nu daadwerkelijk op naar Gisborne. Daar aangekomen merkten we al gauw dat het hier veeeel te druk was. Een of ander festival en dat mens van een icenter hielp ook niet leuk dus gauw door naar de Hot Pools. De aardkorst is op sommige plekken heel dun en dan zit er heet spul onder de grond en uh dan krijg je natuurlijke bronnen met heet water. Dit is mijn versie van het verhaal, als je wilt weten hoe het werkelijk in elkaar zit Google :p????
Je moet gewoon in zo'n bad hebben gezeten. Pff en het was me daar heet! Het ene bad was 38 graden geloof ik?! Of 40?! Kreeg het er mooi benauwd van ;). In Napier zijn we gestrand en hebben we ons tentje weer opgezet! Verveelt nog steeds niet gelukkig :)

In Napier langs de kust gewandeld en daar in een oude gevangenis geweest. Enige tijd geleden konden er zelfs backpackers overnachten (gevangenis zelf is al enige tijd dicht) maar wegens teveel spookverhalen is het gesloten en nu hebben ze er maar een toeristisch iets voor gemaakt. Oooja, en het was natuurlijk oudejaarsdag vandaag ;) uhhm toen in de auto richting Taupo, want het was nog wel een eindje rijden en daar wilden we graag oud en nieuw vieren. Broem broem, 150 km verder.
De camping was bagger, dus nadat Henry en ik lekker hadden gebarbeknoeid en even hadden uitgebuikt in de tent gingen we richting centrum. Aan het meer, lake Taupo zou namelijk vuurwerk zijn! We waren mooi optijd en het was erg leuk! Toen beseften we pas echt dat het oud en nieuw was. Even een biertje gedaan en terug naar de camping! Wisten jullie dat ze hier heeeeel erg streng zijn met alcoholcontrole! Als wij bier halen in de winkel moeten wij alle twee onze paspoorten laten zien, komt er een tweede Miep ook nog checken en met een pasje bevestigen! Oja en een pakje shag kost zo'n 55 dollar (1 dollar is 0,6 euro). Sigaretten zijn ook overal 'verstopt'. Je ziet ze niet liggen in de winkels. Maar dat terzijde! Om 12 uur even geproost en toen lekker gaan slapen haha, tijd geleden dat we zo vroeg op bed lagen met oud en nieuw.

1 januari niet veel bijzonders gedaan, het weer was niet heel best. Niet koud, niet bloedheet, gewoon normaal. Goed, ik ga gauw verder naar 2 januari!!!!

Vandaag stond er namelijk een uitdaging op het programma. De eerste uitdaging was om 5 uur uit bed... Pfff in het donker! Broodje eten en op richting Turangi! Henry en ik hadden ons ingeschreven voor de Tongariro Alpine Crossing!! Een pittige wandeling van 6 tot 7 uur. Dus vroeg op pad :) Backpack mee, warme kleren mee en veel water en eten :). Wat een GEWELDIGE tocht!! Super zwaar, sommige gedeeltes maar onwijs mooi! Uiteindelijk hebben we er slechts 5,5 uur over gedaan! Heel veel mooie dingen gezien. Henry heeft wat foto's gemaakt met de iPad dus die zal ik zo uploaden ;). Oja een narigheidje gebeurd.. Ik liet mijn camera vallen.. Of wij lieten de camera vallen, Henry gaf hem aan mij en dat ging niet goed. :'( en toen wilde die niet meer dicht..
Henry heeft echt super gelopen! In totaal was het 19,4 km, op de top was het megakoud (Alpenklimaat), voor de lord of THE rings fans, de berg (Mount Tongariro) ligt naast Mount Doom, uit de film ;) langs een actieve vulkaan gelopen! Is best nog wel gevaarlijk, voor het laatst in 2007 nog actief geweest. Je ziet hem roken. 's Avonds goed lui en last van onze poten ;) dus langs de sinees en een avondje lekker makkelijk.

Vandaag is het vrijdag, nu 's avonds en ik zal even wat korter van stof worden anders kost het meine bruder te veel werk om alles te lezen.... Nu zijn we dus in Turangi, we wilden eigenlijk verder naar onderen maar het is er niet van gekomen! Vanmorgen naar de camerawinkel geweest en hij leeft weer!!!! Zoveeeeeel geluk gehad, int vervolg altijd mijn handje door het koordje.
Verder vandaag rondje om lake Taupo gemaakt en vanmiddag geraft! Erg vet! Alleen geen foto's van, dat was te duur hihi.

Goed Henry wil op de iPad dus ik zeg goedendag! En de beste wensen nog ;) tot gauw! Aanstaande maandag gaan Henry en ik naar het Zuidereiland, hiep hoi.

Dikke kus Henry en Janine


  • 03 Januari 2014 - 10:42

    Diek:

    Lieve kids
    Wij worden er gewoon blij van als wij jullie verslagen lezen ,wat prachtig geschreven en wat een belevenissen !!!!Dit vergeten jullie nooit meer .Wij kunnen ons niet voorstellen hoe mooi het daar is ,wel een indruk hoor maar in het echt is het vast veel mooier .
    Aan de foto's zien we wel hoe jullie genieten .
    Wij hebben hier weer gezellig Hollands weer ,laat me raden ......regen .
    Wij zijn benieuwd of de natuur op het Zuider Eilland ook anders is .
    Nog heel veel genieten en zien samen ,en dan op baar een grote klus Nien 950 koeien ,dat gaan we zeker weten hier niet halen !!!!!

    En geniet van de dag ,het moment ,de omgeving ,het camperen ,het auto rijden ,wandelen en elkaar ,dit is echt een onvergetelijke reis !!
    Dikke knuffel Willem

  • 03 Januari 2014 - 10:47

    Heleen:

    Het klinkt allemaal super wat jullie aan het doen zijn! De omschrijving van Lord of the Rings maakt mij alleen maar jaloers en erg nieuwsgierig naar jullie mooie omgeving :) Heel veel plezier nog met z'n tweetjes en ik hoop dat je nieuwe baan net zo goed gaat bevallen als de eerste boerderij. X

  • 03 Januari 2014 - 11:15

    Klaas En Gea:

    Hoi luitjes,

    Allereerst de beste wensen voor 2014!
    Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend en zien heel veel moois van
    dat prachtige land!
    Af en toe een incidentje, maar dat hoort erbij, als het maar niet te erg is..
    Wat een fraaie foto's en dat is voor jullie werkelijkheid, super!

    Jij hebt ondertussen al een nieuwe BAAS gevonden, dat is niet niks daar met
    zo mega-veel koeien! Werk genoeg, lijkt me....

    We wensen jullie samen nog veel mooie momenten en liefs van onze club!!

  • 03 Januari 2014 - 13:12

    Sandra:

    Volgens mij hebben jullie daar inmiddels daadwerkelijke HOOGtepunten bereikt.. kerst samen, oud en nieuw samen en DE berg... Argh! Ik was hier en daar al jaloers... Maar nu helemaal... Misschien een idee om deze zomer de GR20 Noord op Corsica te lopen?! Ga mee!! Jullie lijken te oefenen! .. Haha! Heb het goed en houd de benen eronder! Veel liefs, Sandra

  • 03 Januari 2014 - 21:18

    Bernhard:

    Hey Janine en Hendrik, jullie wel de Tongariro Crossing, grrrrr. Wij mochten / konden niet verder lang geleden tijdens ons avontuur op de Tongariro Crossing. Te gevaarlijk door wind en regen. Veulheilenzeegn nog en veel plezier! Bernhard en Jellie

  • 03 Januari 2014 - 23:00

    Aart Liesbeth:

    Lieve Henri en Janine
    Wat is het genieten van jullie mooie verhalen Gelukkig is de camera weer heel dus verwachten nog meer mooie foto's Fijn dat jullie zo genieten en zoveel zien goed zeg dat je opnieuw een boer hebben gevonden
    met nog meer koeien dat wordt dus weer buffelen maar geniet eerst nog maar een paar weken samen.
    Wanneer gaat Henri weer terug? of plakt hij er nog een paar week aan vast Heel veel plezier.
    Groetjes Aart Liesbeth

  • 04 Januari 2014 - 00:31

    Rikkert En Zien Moagie :

    Heee lieve Henry en Janine,
    wat weer een verhaal zeg! Super hoor.. en blij dat je fototoestel het nog doet! We zullen die plek waar je kont eens even googelen.. geniet er nog lekker van nu het nog kan! Haha , das een leuke tekst voor een kerstkaart haha.. liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 15649

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: