Het vervolg - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Het vervolg - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Het vervolg

Door: THE hobbit

Blijf op de hoogte en volg Janine

16 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Excuus voor het abrupte afbreken van het vorige verslag... Ik was natuurlijk nog niet klaar met vertellen, maar Henry en ik zaten op het vliegveld in Christchurch en zo'n verhaaltje typen duurt natuurlijk weer langer dan gedacht en aangezien ik nog drie uur moest rijden en Henry zijn vliegtuig stond te wachten hebben we onze overige tijd niet besteed aan het schrijven van een verhaaltje maar aan het knuffelen en wegpinken van tranen.....

Goed waar was ik gebleven.. Op donderdag 9 januari gingen we dus op bezoek bij Fam. Van t Klooster in Glenavy, de boer van Coen. En gelijk ook even bij de boerderijen gekeken waar Hessel en Timo werkten (de jongens die ik dus ontmoet had op de zwarte cross, waar dat geweldige festival al niet goed voor is). Niet normaal wat een grote bedrijven!! Drie of 4 bedrijven per boer is hier heel normaal! En veel koeien, echt bizar. Hier werken veel Pakistanen, die de koeien melken. Leuk om te zien maar dat is me toch wel wat te groot hoor ;). Na even wat overleggen mochten we blijven logeren bij Fam. Van t Klooster en hebben we 's avonds gezellig biertjes gedronken op het afscheid van de jongens. Die zouden de volgende dag namelijk weer naar huis gaan,terug naar Holland. Henry en ik (toen nog fijn samen) gingen de volgende morgen verder naar het zuiden. Met eindbestemming Dunedin (en je spreekt het NIET uit als ' dunne din', Pa de Boer!!). Lekker een rustdagje ingepland, wat souvenirtjes gekocht, paar kaartjes, een vette hamburger gegeten en op zoek naar een leuk campingplekje. 's Avonds de jarige R Kleine even gebeld via Skype, mijn lieve buurvrouw gesproken en geskypt met mijn lieve vriendinnetje :) een leuk dagje en we hadden de tent nu maar goed uit de wind gezet met het gevolg dat we heerlijk hadden geslapen, zonder het koud te hebben gehad.

Op zaterdagochtend zijn we naar het enige kasteel van Nieuw Zeeland geweest, het Larnach Castle in Dunedin. Erg leuk. We moesten nog een eind rijden, dus de tank maar weer eens vol gegooid!! Alweeer, krijg je met zoveel kilometers rijden. Goed op naar Invercargill! Rond 2 uur kwamen we aan bij een boerderij waar het zou moeten zijn! Hennie en Gea Amtink, kids: Ard (12) en Hieke (16). Hennie was aan het melken, dus even een kopje koffie gedronken met Gea en de kids, die overigens Hollands (lees: Achterhoeks) kunnen praten! Supergrappig!! Je ziet hier namelijk erg vaak dat de kinderen Nederlands kunnen verstaan en Engels praten. Twee super flinke ventjes! Helpen goed mee op de boerderij en hebben er ook echt plezier in. Aangezien Hennie aan het melken was heeft Ard ons het een en ander verteld over de boerderij. Goed en toen op naar mijn huisje! Mooi met uitzicht op de weilanden ennnn de kalfjes lopen aan mijn slaapkamerraam kant! Mijn huisgenoot, Marcus ontmoet, die ook op de boerderij werkt. Het huis was aardig netjes toen ik er in kwam, op een paar muizenkeutels en een dooie muis in de val na. Oja, en ik zal maar niet beginnen over de ramen...... Goed: kennisgemaakt en even wat spullen opgeruimd. Aangezien Henry en ik hier maar een paar
nachtjes zouden blijven hebben we gewoon de tent opgezet, om het kampeergevoel te blijven houden (en dat hebben we geweten).... Rond een uur of kwart voor 6 naar de melkstal gegaan om nog even bij Hennie te kijken. Na het melken kregen we een rondleiding: een net bedrijf!! En toen moesten we ook direct maar even een biertje komen drinken! En gelijk ook maar meegegeten! Gezellig! Na de koffie maar eens op de tent aangegaan. Midden in de nacht werden we natuurlijk weer eens wakker van al die regen en wind... Pfff, na twee uur met angst naar de tent te hebben gekeken of hij nou wel of niet instortte, bedacht dat we beter in mijn eenpersoons bedje konden gaan liggen, tot 8 uur nog even fijn geslapen.

Zondag was bagger... Regen, regen en nog eens regen... Merken we wel weer dat we aan de verkeerde kant van Nieuw Zeeland zitten ;). 's Middags samen met Hennie en de kids naar hun loonwerker (Case) in de buurt geweest! Henry helemaal blij natuurlijk :). Daarna naar een jong stel geweest hier in de buurt. Die jongen kent Pieter en Sabina en via hem ben ik aan Hennie en Gea gekomen.. Hij is zoon van een Nederlander en heeft een Nederlandse vriendin, hij verstaat Nederlands maar kan beter Engels praten. Gezellig even gekletst en ik ben uitgenodigd voor een bbq komende zaterdag, dus ben benieuwd.

Op maandag zijn we naar Manapouri geweest, naar THE underground power station. Henny vertelde ons dat het heel interessant is en maar 1,5 uur rijden. Om 10 over 12 moesten we er zijn, dus gingen wij netjes om iets voor 10 weg.. Maaaaar wat zei de TomTom tot onze schrik!?! 2 uur en 48 minuten... Uiteindelijk kwamen we om kwart voor 12 aan dus wat klopt er niet :p? (Of een snelle auto, haha). Interessant! Korte uitleg: ze wekken energie op door water heeeel diep te laten vallen en dan komt het dus in een of ander ronddraaiding en door de kracht wekken ze stroom op. Dus je kunt het vergelijken met een dynamo aan de fiets alleen dan megagroot en met water! Ze hebben dus in de berg geboord zodat het water daar invalt. Goed uhm het zou een korte uitleg worden.... Op de terugweg een pizza gegeten en laatste nachtje in m'n bedje.. De tent was nog nat dus die hadden we binnen maar uitgehangen.

Dinsdag 14 januari om 11 uur in de auto, nog even een kopje koffie gedronken bij Hennie en Gea en toen op naar het noorden. In totaal hadden we 7 uur voor de boeg naar het vliegveld. Maar we zijn een dag eerder weggegaan zodat we mooi rustig aan konden doen. Toeristische route naar boven. Even een kopje koffie gedronken bij Fam van t klooster en gevraagd of ik daar de volgende morgen kon slapen. En dat mocht, dus erg fijn! In Timaru geslapen in een cabin (lees: hokje). Maar goed genoeg, als we maar samen zijn (slijm,slijm).

De volgende dag op naar Christchurch En dat was nog drie uurtjes rijden. In Christchurch mijn foto's overgezet op een USB voor Henry, kan hij alvast wat foto's laten zien in Holland. En toen op naar het vliegveld... Goed ik zal de details besparen,maar een leuk afscheid was het niet.. Nou is afscheid nemen nooit leuk, maar het is makkelijker om zelf, alleen, weg te gaan dan je vriendje op het vliegtuig zetten en hij alleen en jij alleen..
Goed ik moet natuurlijk niet zeuren en blij zijn met de mooie herinneringen die we nu hebben! Het was geweldig en nu is Henry zijn mama weer blij met haar lieve ventje thuus.
Na drie uurtjes terug rijden (snik,snik) kwam ik aan bij Fam van t Klooster. Fijn om dan bij toch nog een beetje bekende mensen te zijn.. Wel raar allemaal....

De volgende dag 4 uurtjes terug rijden naar mijn huisje (al die trage toeristen op de weg.... Grrr). Toen ik thuis kwam, een dikke bende (wederom zal ik niet in details treden). Het was 3 uur dus even gecheckt of ik nog moest helpen met melken en dat hoefde gelukkig niet, dus kon ik mijn spulletjes een beetje gaan organiseren.. Allereerst mijn kamer blinkend schoongemaakt! Ramen, alleen van mijn kamertje, van binnen en buiten gewassen! Nu kan ik weer genieten van het geweldige uitzicht! Aangezien er alleen een bed in mijn kamer staat heb ik de kampeerspullen er maar ingezet! En het staat hartstikke gezellig :) heb ik in ieder geval een lekker schoon!!! eigen plekke..

Vanochtend (vrijdag 17 januari) voor het eerst gemolken! 4 uur de wekker..... Oeiii... Het melken was erg pittig!! Carrousel ben ik niet gewend en dan heb je zo'n vervelende driespeen en dan loop je weer achter de feiten aan... Maar al het goede komt vanzelf!! Oefening baart kunst! Komt wel goed.

Dat was wel het wel weer mensen. Groetjes vanaf deze kant en hou jullie taai!!
Liefs

  • 17 Januari 2014 - 10:03

    Kim:

    Hoi schatje!!! :) Dat is nog een heel verhaal geworden! En uhm heel eerlijk, ik las het ook als dunne din :) haha Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen, het klinkt als een fijn en gezellig gezin! Zo'n carrousel lijkt mij ook wel ff wennen, gelukkig ben je slim zat dus dat heb je vast zo in de vingers :) Pas goed op jezelf! xxx

  • 17 Januari 2014 - 10:43

    Wim En Gré:

    Hoi Janine,
    Genoten van jouw (h)eerlijke verslag.
    Goed dat jij even de tijd hebt genomen voor Henry ipv voor een verhaal voor de thuisblijvers.
    Wat zijn die mensen daar allemaal gastvrij of lijkt dat maar zo?
    Wij zijn benieuwd hoe al die foto's op de USB-stick er uit zullen zien.
    Succes op jouw nieuwe woon/werkplaats !
    groetjes van Wim en Gré

  • 17 Januari 2014 - 10:48

    Diek:

    Lieve Nien
    Wat weer een prachtig verhaal ,dat is iedere keer genieten voor ons .
    Wij zitten dan heel knus met zijn beiden aan de koffie haha .
    Ipad op tafel en genieten van de geweldige belevenissen van onze kids ,super !!!
    Maar ik geloof zeker dat het afscheid nemen niet leuk is ,maar .....over een paar weken sta jij ook alweer op de Hollandse bodem met een rugzak vol was ,haha ,nee hoor een rugzak vol met ervaringen en belevenissen die niemand jullie afpakt .
    En vooral samen kunt delen
    Femmie ,Roelof en ik hebben gisteren jou (en ons haha)lieve vriendje opgehaald van Schiphol.Hij was al een half uur eerder geland ,stond dus al op ons te wachten .
    Wij waren uiteraard te laat ,omdat het vliegtuig veel eerder lande en ons heerlijke Nederland bol staat van de files .(en dat ondanks het harde scheuren van Roelof haha )

    He lieve bikkel nog even volhouden !!!!!
    Liefs pap ,mam en Willem

  • 17 Januari 2014 - 18:23

    Sandra:

    Succes op je nieuwe plek!! Uitdging..:))

  • 18 Januari 2014 - 23:02

    Aart Liesbeth:

    Lieve Janine
    Wat een leuk vervolg van je verslag groot gelijk dat je voor Henry hebt gekozen
    i.p.v. je verslag, laat het thuisfront maar even wachten en dat was de moeite waard Hier is het voorjaar
    qua temperaturen het moest wat minder nat zijn. Gisteren Aart z'n verjaardag gevierd heel gezellig
    de hele familie heeft hier gegeten bonensoep en s'avonds was het erg winderig maar het smaakte heerlijk
    We wensen je veel plezier bij je nieuwe boer al vind ik vier uur wel erg vroeg, heb je je kamer nu een beetje gezellig gemaakt? Tot het volgende verslag Liefs Aart Liesbeth

  • 19 Januari 2014 - 15:57

    Hermanda Streutker:

    Lieve Janine heb net weer is even stukjes van je geweldig leuke reisverslag gelezen ( de rest kijkt toch voetbal...over 35 minuten ajax-psv). Wat leuk om zo een stukje med te beleven! Alweer een beetje gewend aan het "allenzijn".
    Ik wens je nog een goede tijd toe! X Hermanda Str....

  • 20 Januari 2014 - 07:29

    Rikkert En Gerie:

    Hallo Lieve Nien,

    Rik zit met jou te appen en ik heb net jouw mega lange vervolgverhaal gelezen.. We zijn al een beetje aan het kijken hoe en wat voordat we in Brisbane zijn, want voordat je het weet staan wij in Invercagil en kun je ons oppikken :-). Onze Rikkert heft namelijk uitgezocht dat we gewoon lekker met de bus naar jou toe kunne haha. Kunnen we weer een ervaring aan ons lijstje toevoegen..

    Pfoei, ik wens je heel veel succes met zo vroeg opstaan. En als je moe bent gewoon lekker een boekje lezen en net als papa ( als je hoofd zwaar wordt) of mama ( bossen omzagen) doen! Dan komt het vast goed haha..

    Tot over 1-2-3 euhm 24 nachtjes ofzo?

    Liefs je zus en aankomende zwager, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janine

Actief sinds 24 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1461
Totaal aantal bezoekers 15622

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 25 Maart 2014

Nieuw Zeeland verkennen

Landen bezocht: