Finishend part 2, beginning of part 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu Finishend part 2, beginning of part 3 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janine Boer - WaarBenJij.nu

Finishend part 2, beginning of part 3

Door: The lovers :)

Blijf op de hoogte en volg Janine

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Een goeden nacht dames en heren,

Vanaf het vliegveld in Christchurch een update over ons leventje. Wat waren de hoogtepunten en wat waren de dieptepunten, dat laatste is niet zo moeilijk natuurlijk want wij staan op het punt om afscheid te nemen voor dik twee maanden... Niks aan, maargoed, Janientje heeft er zelf voor gekozen om weg te gaan dus moet nu ook flink zijn.

Het is alweer langer dan een week geleden dat er een berichtje op deze site kwam te verschijnen van ons. Gelukkig leven we nog, doet de auto het nog en hebben we in totaal 20 vingers en 20 tenen, helemaal gezond dus! Aha, ik zie zelfs dat het vorige berichtje is geschreven vanaf het Noordereiland! Daar si ondertussen enige verandering in gekomen.. Let op..

Op zaterdag 4 januari werden wij wakker in het mooie? Turangi, op naar Wellington was het plan! Via een plekje genaamd Foxten, want daar was een dutchshop waar we sowieso even een bezoekje aan moesten afleggen. Heerlijk een pot snert gekocht, apenkoppen (snoep) en heerlijke koffiemerken. Natuurlijk veel te veel voor betaald maar who cares! Leuk om een beetje Holland in Nieuw Zeeland te zien. De verkoper wist ons zelf te vertellen dat maar liefst 9% van de bevolking iets met Nederland heeft te maken! Getrouwd met hollander, kind van Nederlanders etc etc.
Hartstikke leuk... Door naar Wellington, wat best een leuke stad is. Alleen waait het er gigantisch!!! Niet normaal, geen oog dicht gedaan die nacht, bang dat de tent zou instorten en de volgende morgen regende en waaide het nog! Dus onze batterijtjes maar even opgeladen en een stel toeristen tipten ons om naar het Te Papa museum te gaan (gratis)! Dus wij de drukke stad in en een bezoekje afgelegd aan het museum, wat best leuk was. :)
Eenmaal uit het museum was het zonnetje weer tevoorschijn gekomen, en warm dat t was! heerlijk :) s' avonds lekker snert gegeten met verse Duitse worst erdoor en stokbrood!

Maandag, voordat we met de boot gingen moesten we onze uren uit zitten in The city centre. Even van het uitzicht genoten vanaf Mount Victoria, een paar trollen tegengekomen in een parkje, gepicknickt aan een meer en naar een of ander trein iets geval geweest. En omdat we niet meer konden koken bij de MAC maar wat gegeten, ranzig, maargoed. Toevallig genoeg gingen de Hollandse jongens die wij in rotorua ook al hadden ontmoet, met dezelfde boot op hetzelfde tijdstip! Dus mooi biertjes drinken en verhalen uitwisselen.

Om 11.15 kwamen we aan in Picton! Voor het eerst weer in een fatsoenlijk bed geslapen, bij een backpackers geval. De volgende dag via de Queen Charlotte track richting Nelson gereden. Heel veel bochten en heuvels, niks nieuws onder de zon ;). In motueka zijn we gestrand op een camping vol met Duitsers... De volgende morgen zijn we naar een trekkermuseum geweest, allemaal Olivers, internationals en hanemag?! Zoiets.. Grappig oud mannetje, die trekkertjes opknapt. We zijn helemaal naar boven gereden om te kijken bij Abel Tasman National Park! En eindelijk zagen we daar de zee weer!! :) in eerst instantie wilden Henry en ik via de westkust helemaal naar beneden om dan bij mijn boer aan te gaan en om daar nog wat te bekijken. Maar aangezien Henry nog maar weinig trekkers en boerderijen had gezien, bedachten wij om de jongens op te gaan zoeken in Glenavy! (De jongens van de Zwarte Cross). Via een deel van de Westcoast, wat overigens prachtig is! Wat een mooie zee!! En toen via Arthur's pass richting oost. Het was echter al wat later dus in Arthur's pass zouden we ook overnachten.. Oja en onderweg hebben we een Kiwi gezien!!! DE vogel van Nieuw Zeeland, heel zeldzaam dus best bijzonder!!
Overnachten bij Arthur's pass was geen succes! Integendeel... Het regende de heeeele avond dus in de regen de tent opzetten en het heeft de hele nacht door gerend... En KOUD dat het was.... Voordat we gingen slapen zagen we een hele dikke vogel in de boom zitten, een Kea. Nog geen drie tellen later was de vogel uit de boom en zat hij al achter Henry aan! Heel nieuwsgierige beesten! Breken alles af! 's Ochtends om half 5 stond hij alweer voor de tent te schreeuwen..

De volgende dag in de auto de kachel volop aan! Vies verkleumd in de tent.. En op naar Glenavy......

Wordt vervolgd

• 15 Januari 2014 - 08:19

Johan En Clara:

Hoi Janine,

Wat gaat alles toch snel,nu is Henry al weer op terug reis.
    Volgens ons hebben jullie het wel naar de zin gehad met z`n 2en.
    En nu het laatste stuk nog,maar dat ga je ook wel redden.
    We wensen je nog een hele fijne tijd toe op deze werkplek ,en zien je over een aantal weekjes weer terug.

Groetjes en een dikke kus van ons allemaal!!!!

• 15 Januari 2014 - 15:08

Sandra:

Afscheid nemen is nooit leuk... :((

• 15 Januari 2014 - 18:05

Diek :

Hoi lieve nien

Mooi verhaal van jullie samen !!!
    Nu nog even een tijdje alleen zonder jouw lieve vriendje.
    Maar 950 koeien melken iedere dag ,woh !!!
    Daar weer heel veel dingen leren,tussendoor ook vast nog wel wat relaxen.
    16 februari komt je lieve zus en zwager jou kant al op ,dan kunnen vast nog wel gezellig samen wat doen !!!
    Geniet lekker driedubbel en bikkel nog maar even !!!!
    Dikke knuffel pap ,mam en Willem

• 15 Januari 2014 - 19:26

Kimberley:

Ahwwwww, vliegt zo'n maand toch nog snel voorbij dan he. Fijn om te lezen/horen/weten dat jullie zo'n mooie tijd samen hebben gehad! Nog eventjes bikkelen en genieten van het nieuwe avontuur, je hebt vast genoeg te doen! Doe rustig aan :) :) Dikke kusss xxxxx

• 15 Januari 2014 - 23:27

Aart Liesbeth:

Hallo Janine
    Fijn dat jullie zo hebben genoten Ja afscheid nemen is niet leuk maar ook daar sla jij je wel doorheen
    Veel sterkte met je nieuwe baan en al die koeien om te melden en dan nu naar de volgende ontmoeting
    met je zus en zwager.
    liefs Aart Liesbeth

• 16 Januari 2014 - 22:35

Coen & Hetty:

Mooie verhalen ..en pittig hoor zo'n afscheid..
    Nog heel veel plezier daar.. en werkse.. mooi optijd op zeg..

Knuffs uit Noordscheschut..