The end is near - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janine Boer - WaarBenJij.nu The end is near - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Janine Boer - WaarBenJij.nu

The end is near

Door: Ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Janine

24 Maart 2014 | Taiwan, Taipei

Goedendag beste leesvriendjes,

Gerie de Boer, bedankt voor het schrijven van het vorige verhaaltje op mijn site, ideaal om 'samen' een verslag te schrijven als je dezelfde dingen meemaakt. Het is vandaag 24 maart en over 4 uur zit ik in het vliegtuig richting Bangkok waar mij de laatste overstap te wachten staat.. dus nog 19 uur vliegen (inc. de stop en het wachten in Bangkok) en 4 uur wachten.. Een lange tocht.. Maargoed laten we eerst maar bij het leuke gedeelte beginnen, namelijk het reizen met Gerie en Rik. Tja, jullie zullen je vast wel hebben af gevraagd hoe dat is verlopen, het verliefde stelletje, twee zusjes, met zijn drieën in één tent en 23 dagen op elkaars lip... nou het ging hartstikke prima! Ik heb me onwijs vermaakt en ben dankbaar dat we dit met z'n drieën hebben mogen delen. Af en toe een keer wat gekibbel als het te traag ging en er hing een regenbui in de lucht, of toen we de camping maar niet konden vinden om half 10 's avonds en zo zijn er nog wel meer voorbeelden die ik niet ga opnoemen ;). Ik vond het tof om dit met Gerie en Rik te kunnen delen. Want wat een schitterend land is Nieuw Zeeland... Het Zuidereiland is prachtig! Ruig, rustig, vol met Sandflies (niet zo leuk), indrukwekkende natuur en genoeg dingen om te zien en te doen.

Goed over de reis... uhhh het laatste verhaal dateert van 11 maart, een aantal dagen geleden.. Toen waren we nog op het Zuidereiland en hebben we nog mogen genieten van een aantal mooie plaatsen (Golden Bay, Abeltasman, Nelson). Op 14 maart hadden wij de ferry genomen naar het Noordereiland, voor mij terug naar bekend terrein! Ondertussen ook contact opgenomen met Suzanne de Jonge (vriendin van Gerie en Rik, die ook in Nieuw Zeeland verbleef) het leek ons wel een strak plan om de laatste paar dagen samen door te brengen en echt nog even vakantie te vieren! Plannen werden gesmeed.

In Wellington aangekomen zijn Gerie en Rik even door het Te Papa museum gecrost en kon ik mooi even op internet, aangezien ik dit museum al had aanschouwd met mien Hendrik. 's Avonds vonden we een schitterend kampeerplekje, waar we de nacht hebben doorgebracht. De volgende dag de toeristische route naar de volgende camping.

Ons kwam ter oren dat er een cycloon over Nieuw Zeeland zou gaan razen en mochten wij gaan kamperen, de kans groot was dat we konden gaan vliegeren met ons tentje. Dit hebben we dus maar niet gedaan en uit voorzorg hebben we een cabin geboekt. De cycloon (genaamd Lucy) viel aardig mit, maar toch waren wij blij dat we lekker droog in een cabin sliepen.

Een aantal dagen verder...

Het weer is trouwens stukken beter op het Noordereiland, nou eigenlijk toen we vanuit Invercargill vertrokken werd het als maar beter en beter, zeer goed voor onze huid (lekker bakken). Op maandag heb ik Gerie en Rik meegesleurd naar Mount Egmond, daar hebben we de Veronica walk gedaan, prachtig! :) West Coast is een plaatje!! Hebben weer mooi wat foto's geknipt... Op dinsdag zijn we richting Thames gereden om eerst even langs Bert en Lisa te gaan en daarna Suzanne op te halen!! Bert was druk en Lisa was helaas niet thuis dus het was een kort bezoek. Toen we Suus hadden opgepikt hebben we bij de winkel lekker broodjes gekocht en uitgebreid gepicknickt en bijgekletst over alle avonturen in het mooie Nieuw Zeeland met Suus. En daarna op naar het allermooiste plekje van Nieuw Zeeland, namelijk Whangamata!! Gerie, Rik en ik zouden een paar dagen bij Pieter en Sabina (& Laura :)) doorbrengen en Suus zou het eerste nachtje in een Hostel doorbrengen.

Aangekomen in Whangamata eerst maar eens genieten van het witte strand en de heldere blauwe zee (en het gekrijs van de zeemeeuwen op de achtergrond.....). Wat een heerlijk vrij gevoel! De dagen bij Pieter en Sabina waren weer geweldig! Suus mocht ook logeren dus dat was natuurlijk nog leuker! Wat hebben wij het getroffen met zo'n goed plekje.
We hebben gevist, heeeerlijk gegeten, gesurft, gezwommen in de zee, lekker in de zon bakken, biertjes gedronken, gekletst en heel veel gelachen! Top afsluiting van een mooie tijd in dit land.

Op zaterdag middag zijn we met zijn vieren vertrokken richting Auckland. Daar hebben we 's avonds lekker door de stad geslenterd en een biertje gedronken in de Belgische pub! Op zondag brachten Gerie, Rik en Suzanne mij naar het vliegveld in Auckland.. Ondanks alle bombarie mocht het surfboard gratis en voor niets (veilig?) met mij mee naar Nederland... Nu ga ik er natuurlijk wel vanuit dat Gerie en Rik mij meenemen naar Frankrijk om te surfen... Met een lach en een traan gedag gezegd, gelukkig zie ik Geertje en Rik over twee maanden alweer.. Zij moeten eerst nog maar even genieten van het Noordereiland ( zonder hun gids) en van hun Australië. 48 uur vliegen en wachten.. Tot nog toe gaat het prima.. Vandaag een leuk Nederlands meisje ontmoet en samen zijn we de stad in geweest om de 16 uur wachttijd wat draaglijker te maken (onze voeten waren echter minder blij).

Nog 24 uur en dan ben ik thuus! Een raar idee. Op zoek naar werk, diploma ophalen, ik zie het allemaal wel :) Komt vast wel goed!

Tot gauw :) Liefs

NIHOOOWWW (SMAK, BOER, SCHEET) al die vieze chinezen hier..

• 24 Maart 2014 - 11:46

Wim En Gré:

Hoi Janine
    Wat een mooi verslag ! Geweldig,dat jullie het zo goed gehad hebben met elkaar.
    Dit is een ervaring,die niemand jou weer af kan pakken.
    Nogmaals een goede reis en tot ziens in The Netherlands.
    Dikke kus van ons

• 24 Maart 2014 - 13:19

Jennie De Boer:

Bijna thuis!! Wat een een geweldige ervaringen in dat mooie land.
    Wij wensen je nog een goede reis en een hartelijk welkom morgen in Holland!
    Bedankt voor al je leuke verhalen, leuk dat we zo mee konden leven.
    Groetjes
    Oom Henk en tante Jennie

• 24 Maart 2014 - 17:12

Vénice :

Goeie reis Nieneeee :D tot snel!!!

• 24 Maart 2014 - 19:24

Klaas En Gea:

Hoi Janine,

Terwijl we dit lezen, zit of vlieg jij ergens op een verre plek!
    Maar je komst naar Nederland komt steeds dichterbij.
    Volgens mij zijn er veel mensen ,die naar je uitzien. Ongetwijfeld je dierbare Henri , je pa, ma en grote broer !!!
    Ik hoop, dat je af en toe nog wat hebt kunnen slapen. Het is wel een heeeel lange tocht!!!

Janine, een behouden thuiskomst en WELKOM In Nederland!!
    liefs, Klaas en Gea.

• 24 Maart 2014 - 21:01

Aart Liesbeth:

Lieve Janine
    Genoten van je verslagen We hopen dat je een goede reis mag hebben en zien je graag dinsdag of is woensdag beter kun je even bijkomen
    liefs Aart Liesbeth

• 24 Maart 2014 - 22:39

Diek:

Lieve Nien

Wat hebben wij genoten op afstand van jou prachtige verhalen .Maar morgen horen we ze life en kunnen we jou eindelijk weer knuffelen !!Welkom thuis lieve Nien !!

• 24 Maart 2014 - 22:50

Hermanda:

Klinkt inderdaad als een super tijd zo samen! Goh absoluut niet om jaloers op te worden , due witte stranden, zee, zon en die gezelligheid!! ;-) succes met je laatste uurtjes reizen en tot gauw!! Xxx

• 26 Maart 2014 - 02:11

Berthiene:

Hey Janine.
    Welkom thuis. Ik heb echt genoten van die mooie verhalen van jouw. Toch wel weer fijn om in je eigen bed te slapen denk ik.
    Doe iedereen de groetjes.

• 29 Maart 2014 - 02:30

Gerie En Rik:

Lieve Janine,

Wij vonden het ook super om met jou (onze privé-reisleider) op pad te zijn!! We werden er een beetje stil van, van dat mooie verhaal van jou.. Inmiddels alweer veilig aan de kerkweg!
    En als wij er straks ook weer zijn heb je al onze onnozele foto's (lees: drie gekken met een zelfontspanner) vast al lang ingeplakt of in een digitaal boek verwerkt..

Een diploma heb je inmiddels al opgehaald, dus nu nog een leuke baan .. Tot aan sepetember?! Who knows..

dikke knuffel van ons !
    En een dikke kus van jouw trots zus!!

(Digitaal is een koortslip niet besmettelijk denk ik, haha)

• 29 Maart 2014 - 02:30

Gerie En Rik:

Lieve Janine,

dikke knuffel van ons !
    En een dikke kus van jouw trots zus!!

(Digitaal is een koortslip niet besmettelijk denk ik, haha)